فواید آموزش زبان دوم به کودکان و سن مناسب برای شروع آموزش

آموزش زبان دوم به کودکان

بعضی از والدین عقیده دارند که کودکانی که به تازگی مهارت گفتاری را یاد می گیرند، لزومی ندارد که زبان دوم به آنها آموزش داده شود؛ این کودکان باید بر روی آن زبان اصلی خود تمرکز داشته باشند و همچنین عقیده دارند که آموزش زبان دوم به کودکان می تواند یک آزار و اذیت و همچنین بار اضافه بر روی دوش کودکان باشد.

باید گفت که این عقیده کاملاً اشتباه می‌باشد و نسبت به کسانی که زبان مادری خود را یاد گرفته و در سنین بالاتر می خواهند زبان دوم را یاد بگیرند، یاد دادن زبان دوم به کودکان می تواند بسیار مناسب ،آسان و راحت باشد. بنابراین آموزش زبان می‌تواند به صورت طبیعی و کاملاً راحت انجام بگیرد و نیاز به تلاش و استرس والدین نداشته باشد. با نینوپیا در این مقاله همراه باشید.

تو این نوشته این مطالب را مطالعه می‌کنید

اگر وقت نداری مقاله را بخونی ویسش را گوش کن

آیا کودک باید از سنین پایین شروع به یادگیری زبان دوم کند

کارشناسان ممکن است نتوانند به شما بگویند که ساده ترین راه برای یادگیری یک زبان خارجی چیست، اما بهترین زمانی را که کودک شما باید شروع به یادگیری آن کند، توصیه می کنند.

تحقیقات به طور قاطع ثابت می کند که آموزش زبان دوم به کودکان  در سنین پایین بهترین نتایج را می دهد. بنابراین، فرزند شما باید علاوه بر زبان مادری، زبان دوم را نیز یاد بگیرد.

هرچه زودتر آموزش زبان دوم را به فرزندتان آغاز کنید، روند سازگاری با محیط جدید بهتر و آسان تر خواهد بود.

سوالت را بپرس تا مشاوره کودک بهت رایگان جواب بده

چه چیزی کودکان را قادر می‌سازد راحت‌تر از بزرگسالان زبان بیاموزند

کسب طبیعی. هنگامی که آنها شروع به فراگیری زبان مادری خود می کنند، کودکان خردسال از راهبردهای ذاتی و غریزی خود برای فراگیری زبان استفاده می کنند که آنها را قادر می سازد از سنین پایین شروع به صحبت کنند.

در مورد زبان‌های خارجی هم همین‌طور است – هر چه بچه‌ها کوچک‌تر باشند، بیشتر به این استراتژی‌های ذاتی تکیه می‌کنند و موفق‌تر می‌شوند. نمونه ای از آن کودکانی هستند که والدینشان به زبان های مادری متفاوتی صحبت می کنند. چنین کودکانی در اوایل کودکی به راحتی به هر دو زبان مسلط خواهند شد. پیشنهاد میکنم مقاله والدین سهل گیر و سخت گیر را مطالعه کنید.

در مقابل، با بزرگ شدن کودکان، این راهبردهای ذاتی مؤثر جای خود را به اشکال دیگر یادگیری می‌دهند، بنابراین در آموزش زبان دوم به کودکان ، آنها با به خاطر سپردن لغات و قواعد دستور زبان آغاز می‌کنند، مانند روشی که سایر دروس مدرسه را یاد می‌گیرند و در نتیجه، زبان مورد نظر دیگر بخشی طبیعی از بیان کودک نیست.

زمان و مکان بیشتر. وقتی کودکان در سنین پیش دبستانی یا دبستان هستند، هنوز مسئولیت های زیادی ندارند و حجم عظیمی از اطلاعات را دریافت نمی کنند که فضای بیشتری در مغز آنها برای یادگیری زبان های خارجی باقی می گذارد.

یکی از بهترین شاخص‌ها برای اینکه آیا کودک می‌تواند زبان دوم را روان صحبت کند، زمانی است که شروع به یادگیری آن کرده است. کودکانی که بعداً شروع به یادگیری یک زبان خارجی کرده‌اند، اغلب بدون مشکل بر قواعد دستور زبان آن تسلط پیدا می‌کنند، اما همیشه در یک چیز با کودکانی که یادگیری آن را در سنین پایین شروع کرده‌اند، تفاوت دارند و آن تلفظ است.

آموزش زبان به کودکان

کودکانی که زود در معرض زبان های دیگر قرار می گیرند، نگرش مثبت تری نسبت به فرهنگ های مرتبط با آن زبان ها نشان می دهند. تجربه یادگیری یک زبان آنها را به روش هایی به دنیا معرفی می کند که در غیر این صورت ممکن است تجربه نکرده باشند.

کودکانی که به طور طبیعی آموزش زبان دوم به کودکان را در سنین پایین به دست می آورند، اغلب نسبت به دوستانشان که دیرتر شروع به یادگیری همان زبان کرده اند، تلفظ و حس زبانی بسیار بهتری دارند. زبان به سادگی بخشی از محیط طبیعی آنها می شود و در نتیجه تسلط آنها بر آن در مراحل بعدی زندگی به مراتب بهتر است. و در ایجاد اعتماد به نفس و عزت نفس کودکان تاثیر دارد.

بسیاری از کودکان زبانی را در سنین بسیار پایین و صرفاً با تماشای کارتون‌ها آموختند و بعداً زمانی که درک توسعه‌یافته‌ای از آن زبان داشتند، بر قواعد گرامری تسلط یافتند.

بنابراین، صرف نظر از اینکه فرزند شما در مهدکودک، پیش دبستانی یا دبستان است، باید گهگاه در اوقات فراغت خود با او کار کنید تا به او کمک کنید تا به زبان خارجی تسلط پیدا کند و روان صحبت کند.

راه‌های جالب و آموزشی زیادی وجود دارد که به شما کمک می‌کند در حین تفریح ​​با فرزندتان و انجام کارهای مفید به این هدف برسید.

بهترین سن آموزش زبان دوم

آموزش زبان دوم به کودکان  سه ساله بسیار برای آنها راحت تر است.چرا که در سنین کوچک‌تر، یعنی تا سن سه سالگی مغز کودکان، انعطاف پذیری بالایی دارد و در واقع می‌توان گفت که کودکان در سن ۶ ماهگی که به تازگی مهارت گفتاری را یاد می گیرند، به راحتی می توانند فرق بین دو زبان را بداند و همانطور که به راحتی، راه رفتن را یاد می‌گیرند، یاد گرفتن زبان دوم نیز برای آنها راحت است.

هر چه سن افراد بالاتر می‌رود مجبور می‌شوند برای یادگیری زبان دوم از قوانین و مقررات های خاصی و دستورالعمل‌های مختص آن زبان است تبعیت کند؛ بنابراین با بالا رفتن سن، یادگیری و آموزش زبان دوم، برای انسان سخت تر می شود.

اما برای کودکان راحت تر است چرا که در سنین پایین‌تری قوانین و دستورالعمل‌های که آنها یادگیری را برای آنها سخت کننده برای این وجود ندارد و به راحتی می‌توانند ساختار و گرامر درس یک زبان را یاد بگیرند و این آرامش و راحتی تا سنین ۸ سالگی نیز می تواند پاسخگو باشد و می‌توان گفت که تا این سنین مغز کودکان انعطاف پذیری بالایی دارد به همین خاطر می‌تواند بین زبان مادری و زبان دوم  تفکیک دهد و به راحتی آن را یاد بگیرد.

در آموزش زبان انگلیسی از طریق بازی کتاب تدریس نمیشود و با کاردستی و نقاشی و فعالیت های حرکتی همراه با مادر کودکان دلبندمان آموزش میبینند. تنها موارد مورد نیاز برای شرکت در کلاس مداد شمعی یا مدادرنگی ،دفتر نقاشی،کاغذ رنگی،رنگ انگشتی و خمیربازی هست. در این دوره لحظات شاد و مفرحی را در کنار آموزش درست و اصولی برای کودکانتان خواهیم ساخت.

یادگیری زبان دوم علاوه بر بهبود حافظه، تمرکز و توانایی انجام چند کار، مهارت های حل مسئله، تفکر انتقادی و گوش دادن را افزایش می دهد. کودکان مسلط به زبان های دیگر نیز نشانه هایی از افزایش خلاقیت و انعطاف پذیری ذهنی را نشان می دهند.

مزیت های یادگیری زبان دوم برای کودکان

آموزش زبان دوم به کودکان می‌تواند مزیت‌های زیادی داشته باشد و در آینده و سنین بالاتر، در زمینه های زیادی برای آنها مفید باشد؛ در جامعه، از آنها شخصیت بسیار مناسبی بسازد و همچنین باعث می‌شود که مغز این کودکان بتواند خلاقیت های زیادی از خود نشان ‌دهد.

 در اینجا به معرفی چند از مزیت مناسب برای آموزش زبان انگلیسی آنلاین به کودکان می پردازیم:

  • تمرکز بهتر

کودکانی که در سنین پایین، دو زبان را یاد می‌گیرند به راحتی می‌توانند تمرکز کنند و توجه خود را از زبان مادری به یک زبان دیگر تغییر دهند؛  چرا که این مرکز در پایه های بالاتر که کودکان به مدرسه می‌روند و کتاب‌های درسی زبان دیگری را مطالعه می کنند، در صورتی که با زبان دوم، آشنایی نداشته باشند، برای تمرکز بر روی کتب درسی، با مشکل مواجه می‌شوند.

  • تفکر انتقادی مناسب و انعطاف پذیری مغز

آموزش زبان انگلیسی به کودکان پیش دبستانی می تواند باعث شود که این کودکان در آینده تفکر انتقادی بسیار بالاتر و مناسب تری داشته باشند و همچنین در زمینه های متفاوتی می توانند خلاقانه رفتار کنند و اینکه مغز این کودکان به نسبت دیگر آن از انعطاف پذیری بالاتری برخوردار است.

  • توانایی حل مسئله

از دیگر مزایای که آموزش زبان دوم کودکان می‌تواند داشته باشد این است که این کودکان بتوانند توانایی حل مسئله بیشتری داشته باشند و این که برای توانایی شناختی خود کنترل بالایی دارند و به راحتی می‌توانند توجه خود را بر روی یک مسئله کنترل کنند.

پیشنهاد میکنم مقاله مونته سوری را بخونید و از فوایدش با خبر بشید.

در آموزش آنلاین زبان انگلیسی کودکیار آموزش توسط کارشناس و مدرس زبان انگلیسی و آشنا و خلاق در زمینه آموزش به کودکان انجام می‌شود. در این دوره مشابه آموزش حضوری ،آموزش مجازی برای کودکان موضوع محور می باشد و از طریق شعر، داستان و نمایش ، بازی های آموزشی ، هنر و خلاقیت و ….. صورت می گیرد

مزایای شناختی یادگیری زبان تأثیر مستقیمی بر پیشرفت تحصیلی کودک دارد. در مقایسه با کودکانی که زبان دیگری بلد نیستند، کودکان دوزبانه مهارت های خواندن، نوشتن و ریاضی را بهبود بخشیده اند و معمولاً در آزمون های استاندارد نمره بالاتری کسب می کنند.

چرا دوران کودکی می تواند بهترین زمان برای یادگیری زبان دوم باشد

اکثر مهارت‌ها و را برای این برای یادگیری مهارت ها می توان از دوران کودکی شروع کرد هرچند که کودکان پتانسیل یادگیری پایینی دارند اما بهترین زمان برای یاد گرفتن زبان ها می تواند همان دوران کودکی باشد بنابراین پدر و مادران می‌توانند از کودکی آموزش زبان انگلیسی برای کودکان خود را شروع کنند. در اینجا به معرفی دلایل برای یادگیری زبان دوم در کودکان می پردازیم

  • لهجه بهتر

داشتن لهجه بهتر در زبان دوم، یکی از دلایل مهم برای آموزش زبان دوم به کودکان  است. شاید متوجه شده باشید که کسانی که به سن بزرگتری می‌رسند و برای یادگیری زبان دوم اقدام می‌کنند،  لهجه و تلفظ آنها، برای زبان دوم، نامناسب است . بنابراین بهتر است که از کودکی زبان دوم را به کودکان بیاموزیم تا در سنین بالاتر لهجه بهتر ی داشته باشند.

  • ذهن آرام کودکان

چیزی که به وضوح دیده می‌شود این است که ذهن کودکان نسبت به زن بزرگترها، آرام تر است و دغدغه کمتری دارند و ذهن آنها در حال ساخت و ساز سازه‌های یادگیری است؛ بنابراین توانایی یادگیری در کودکان نسبت به سنین بزرگتر، بالاتر است و نگرش آنها نیز در سنین کودکی شکل می گیرد بنابراین می تواند ایده خوبی باشد که وقتی که ذهن آنها کاملا آماده می باشد زبان دوم را با آنها آموزش دهیم تا بتواند به آسانترین این راه ممکن یادگیری داشته باشد.

  • زمان بیشتر

یکی دیگر از دلایل آموزش زبان انگلیسی برای کودکان زیر ۶ سال این است که این کودکان زمان بیشتری نسبت به بزرگترها برای یاد گرفتن و عاشق شدن با زبان دوم دارند معمولاً افراد در سنین بالاتر دغدغه های فکری و مسئولیت های بیشتری بر عهده دارند بنابراین نگرانی آنها نیز بیشتر است اما بچه ها معمولا ذهن آرام و بدون دغدغه دارند و درگیری ذهنی درمورد مسائل مختلف ندارند. بنابراین آموزش زبان دوم به کودکان  برای آنها بسیار راحت تر از بزرگترها می باشد.

سخن پایانی

در طول دهه‌های گذشته، دنیای ما به یکدیگر وابسته‌تر شده است و فناوری‌های جدید به ما این امکان را می‌دهند که در تماس نزدیک با مردم در سراسر جهان تعامل داشته باشیم. با رشد روابط با کشورها، نیاز به صحبت کردن به یک زبان خارجی نیز افزایش می یابد. پس بهتر است  کودکان هم در سنین پایین زبان بیاموزند. برای شروع آموزش زبان دوم به کودکان  هرگز زود نیست. این کار برای کودکان سرگرم کننده است، باعث رشد سالم آنها می شود و بسیاری از مزایای شناختی و اجتماعی مادام العمر برای کودکان به همراه دارد.

سوالات متداول درباره آموزش زبان دوم به کودکان

زبان خارجی باعث ایجاد نگرش مثبت بیشتر و تعصب کمتری نسبت به افراد متفاوت می شود. مطالعه یک زبان خارجی شانس شما را برای یافتن شغل افزایش می دهد. مطالعه یک فرهنگ جدید به شما کمک می کند با افراد جدید و جالب آشنا شوید.

طبق مطالعات علمی، کودکان دوزبانه بهتر می توانند تمرکز کنند، برنامه ریزی کنند، اولویت بندی کنند و تصمیم بگیرند. وقتی بچه ها بزرگتر می شوند تمایل دارند در آزمون های شناختی نمرات بالاتری کسب کنند و مهارت های ارتباطی مؤثرتری دارند. همچنین بسیاری از مطالعات نشان داده اند که دوزبانگی می تواند به پیشگیری از زوال عقل در سنین بالا نیز کمک کند.

دانش آموزان به طور طبیعی هنگام یادگیری یک چیز جدید، چه هنرهای رزمی، زبان یا ریاضیات، اضطراب را تجربه می کنند. دانش‌آموزان زبان خارجی در توانایی صحبت کردن به زبان برای مدت طولانی دچار کمبود می‌شوند و در هنگام درست کردن آن می‌توانند اضطراب زیادی را تجربه کنند.

تیم تولید محتوای نینوپیا

این مقاله به کوشش تیم تولید محتوای نینوپیا تولید شده است. نینوپیا پلتفرم توسعه فردی کودکان

5/5 - (2 امتیاز)
اگر این مقاله را دوست داشتی برای دوستات بفرست
نظر خود را در مقاله با ما به اشتراک بگذارید

3 دیدگاه در “فواید آموزش زبان دوم به کودکان و سن مناسب برای شروع آموزش

  1. سوفیا گفت:

    برای آموزش زبان به کودکان آیا از دوسالگی می توان شروع کرد؟

    1. مشاوره نینوپیا گفت:

      سلام سوفیای عزیز
      از اینکه همراه سایت نینوپیا هستید سپاسگزاریم.
      در این خصوص منابع مختلف نظرات متفاوتی ارائه می کنند اما به طور کلی به نظر می رسد بهترین سن شروع زبان دوم و تسلط بر آن در سنین کودکی است و پس از آن تا بزرگسالی، یادگیری سخت تر می شود اما غیرممکن نمی شود.

  2. روزبهان گفت:

    بچه ام رو از 3 سالگی فرستادم کلاس زبان ولی الان که 7 سالشه زده شده خیلی ناراحتم براش میگه دوست ندارم برم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شاید از این مقاله ها خوشت بیاد
اضطراب جدایی در کودکان

اختلال اضطراب جدایی در كودكان چیست

اضطراب جدایی در کودکان به واکنشی گفته می‌شود که در نتیجه جدایی از مادر یا پدر و یا شخص مراقبت کننده یا محیطی که به آن عادت دارند، در نوزادان و کودکان کوچک به وجود می‌آید. این اضطراب معمولاً در حدود ۶ ماهگی شروع شده و تا دو سالگی به شدت تجربه می‌شود

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

کد تخفیف از نینوپیا بگیر!

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .