کودکم عادت به دست زدن به وسایل مغازه دارد، چه کنم؟

دست زدن کودک به وسایل مغازه

دست زدن به وسایل مغازه،‌ فرایندی همه گیر است. همه دوست دارند به اشیا جالب دست بزنند. بزرگترها نیز دوست دارند وقتی به مغازه می روند، به بعضی از اشیا و وسایل دست بزنند و آنها را امتحان کنند. بچه ها هم مانند بزرگترها دوست دارند به وسایل مغازه ها دست بزنند، ولی بسیاری از والدین و مغازه داران صبور نیستند و به بچه ها اجازه نمی دهند چنین کاری بکنند. در اینجا راهکارهایی ارائه می دهیم تا با این رفتار کودکان به خوبی برخورد کنید. پیشنهاد میکنم مقاله والدین سهل گیر و والدین سخت گیر را مطالعه کنید.

تو این نوشته این مطالب را مطالعه می‌کنید

چرا دست زدن کودک به وسایل مغازه برایش خوشایند است

بچه ها با لمس کردن اشیا در مورد محیط اطرافشان اطلاعات مختلفی به دست می آورند و با آنها آشنا می شوند. بچه ها با دست زدن به اشیا و وسایل، آنها را می شناسند.

روزی دختر بچه ای سه ساله کنار مادرش ایستاده بود،مادرش هم شی جالبی در دستش گرفته بود.کودک به مادرش گفت که نمی تواند آن شی را ببیند در واقع کودک به مادرش می گفت که دوست دارد به آن شی دست بزند.

مقاله هر آنچه در مورد کودک سه ساله باید بدانید را مطالعه کنید.

وقتی والدین با فرزندشان خرید می روند، دست زدن کودک به وسایل مغازه ممکن است رایج باشد. زمانی که والدین وسایلی را برمی دارند، حس کنجکاوی کودک تحریک شده و او نیز دوست دارد آن کار را انجام دهد.

بیشتر صاحبان مغازه ها سعی می کنند که کالاهای موجود در مغازه شان، برای مشتری ها جذاب و جالب به نظر بیایید، بچه ها هم دوست دارند به این وسایل جالب دست بزنند، ولی والدین مانع این کار آنها می شوند تا مبادا وسیله ای نشکند و به چیزی آسیب نرسد.

کودکان برای ارضای حس کنجکاوی خود به وسایل مغازه دست می زنند.

اساساً، هر بار که کودک شما چیزی را لمس می کند، مغز پیامی دریافت می کند و تصمیم می گیرد.

راهکارهایی برای برخورد بادست زدن کودک به وسایل مغازه

درست است که بچه ها نمی دانند که هنگام دست زدن کودک به وسایل مغازه ، اگر چیزی بشکند، چه اتفاقی می افتد، ولی ما می توانیم به آنها یاد بدهیم که نباید به وسایل مغازه ها آسیبی برسانند.

مثلا پدر و مادرها خودشان می توانند اشیا و وسایل گران قیمت یا شکستنی را در دستشان بگیرند و انها را به فرزندشان دهند.

یا اینکه با نظارت خودشان به فرزندشان اجازه دهند او به بعضی از وسایل دست بزند.

گاهی اوقات والدین وقتی به خرید می روند، آنقدر عجله دارند که به فرزندشان اجازه نمی دهند به چیزی نگاه کند و یا دست بزند.

اگر والدین کمی صبور باشند و برای فرزندشان وقت بگذارند، او می تواند به وسایل جالب و مورد علاقه اش در فروشگاه ها نگاه کند و حس کنجکاوی اش ارضا شود.

هنگام رفتن به فروشگاه اجازه دهید کودک اسباب بازی یا عروسک مورد علاقه اش را با خودش بیاورد.

دوره آفلاین بهبود روابط والد و کودک ، یک دوره بازی درمانی یک مداخله موثر برای کودکان مبتلا به مشکلات رفتاری و احساسی می باشد. ما معتقدیم که به اشتراک گذاشتن این مهارت ها به تقویت روابط والدین با فرزندشان کمک می کند. تحقیقات نشان داده اند که والدین با انگیزه با استفاده از مهارت های بازی درمانی می توانند نقش یک درمانگر موثر را برای کودک خود داشته باشند. بنابراین به شما پیشنهاد می دهیم حتما در این دوره ها شرکت کنید.

در بعضی از فروشگاه ها، به منظور سرگرم کردن بچه و جلوگیری از دست زدن کودک به وسایل مغازه، برای بچه ها اسباب بازی گذاشته شده تا در مکان مشخصی با آنها بازی کنند، اگر برایتان امکان دارد به این نوع فروشگاه ها بروید و به صاحب آن بگویید از این کارش خوشحالید و برای کارش ارزش قایل می شوید.

وقتی کودکتان در محوطه ی بازی فروشگاه، مشغول بازی است، او را زیر نظر داشته باشید و قبل از بیرون رفتن از فروشگاه نیز سعی کنید کمی از اسباب بازی های آنجا را مرتب کنید و سرجایشان بگذارید.

اگر بچه ها را در محوطه ی بازی به حال خودشان بگذارید و خودتان اسباب بازی ها را مرتب نکنید، ممکن است صاحب فروشگاه از این کاری که کرده پشیمان شود و دیگر محوطه ی بازی برای بچه ها نگذارد.

هنگامی که کودکان کوچک هستند، برای آنها ضروری است که حس لامسه خود را کشف کنند. لمس کودک اولین حسی است که در رحم رشد می کند و این اولین راهی است که نوزادان یاد می گیرند با والدین خود پیوند برقرار کنند.

اگرچه محوطه ی بازی فروشگاه ها مکان مناسبی برای بچه هاست، ولی همه ی فروشگاه ها از این نوع محوطه ها ندارند و نمی توانند کنجکاوی کودکان شما را تحمل کنند.

بنابراین وقتی با کودکتان به مغازه یا فروشگاه ها می روید،عروسک او را با خودتان بردارید یا به او اجازه دهید که مقداری از اسباب بازی هایش را با خودش بردارد و به فروشگاه بیاورد.

این کار باعث می شود که کودک کمی به اسباب بازی هایش توجه کند و از دست زدن کودک به وسایل مغازه جلوگیری شود.

اگر می خواهید کودک چیزی را لمس نکند، به او پیشنهاد دهید که چه کاری می تواند بجای آن انجام دهد.

دانیا بانیا
baby

کارگاه بچه حرف گوش کن

اینجا را کلیک کنید

یک نکته ساده برای دست زدن کودک به وسایل مغازه

وقتی وقت یا حوصله ندارید به بچه ها اجازه دهید هنگام انجام کارهایشان آزادی بیشتری داشته باشند، شاید برایتان سوال باشد که چه ترفند جادویی درباره این موضوع وجود دارد؟

 نکته این است که اجازه دهید کودکان با یک انگشت اشیا را لمس کنند. آنها می توانند هر چقدر که می خواهند لمس کنند اما به آرامی و فقط با یک انگشت. این به ویژه هنگامی که در اطراف وسایلی هستید که شکننده‌تر هستند، خوب عمل می‌کند. با این کار، مدیریت بچه ها در فروشگاه واقعا آسان تر می شود و میل آنها را برای لمس همه چیز برآورده می شود. لازم نیست هر بار که بیرون می‌روید این قانون وجود داشته باشد، اما مطمئناً یک گزینه عالی برای برطرف کردن حس کنجکاوی کودک است.

کودکان معمولا به وسایلی که برایشان جذاب است دست می زنند.

کلام آخر و جمع بندی

دست زدن کودک به وسایل مغازه ممکن است،‌ برای صاحب مغازه،‌ والدین و سایر بزرگترها ناراحت کننده باشد و باعث شود که با کودکان برخورد منفی صورت بگیرد. در این جور مواقع ممکن است کودک گوشه گیر و ناراحت شود یا اینکه پرخاشگری کند و از روی لجبازی دوباره به وسایل دست بزند. اگر والدین و صاحبان مغازه کمی صبورتر باشند و به حس کنجکاوی کودک توجه داشته باشند، خرید کردن برای همه کار راحت تری خواهد شد. در این مقاله سعی کردیم بعضی از راهکارهای کنار آمدن با حس کنجکاوی کودک را به شما توضیح دهیم.

سوالات متداول درباره دست زدن به وسایل مغازه

بچه ها با لمس کردن اشیا در مورد محیط اطرافشان اطلاعات مختلفی به دست می آورند و با آنها آشنا می شوند. بچه ها با دست زدن به اشیا و وسایل، آنها را می شناسند.

نکته این است که اجازه دهید کودکان با یک انگشت اشیا را لمس کنند. آنها می توانند هر چقدر که می خواهند لمس کنند اما به آرامی و فقط با یک انگشت. این به ویژه هنگامی که در اطراف وسایلی هستید که شکننده‌تر هستند، خوب عمل می‌کند

عمل لمس حسگرهای درون ماهیچه‌ها و مفاصل را تحریک می‌کند و پیام‌هایی را از پوست به مغز می‌فرستد. اساساً، هر بار که کودک شما چیزی را لمس می کند، مغز پیامی دریافت می کند و تصمیم می گیرد.

تیم تولید محتوای نینوپیا

این مقاله به کوشش تیم تولید محتوای نینوپیا تولید شده است. نینوپیا پلتفرم توسعه فردی کودکان

5/5 - (2 امتیاز)
اگر این مقاله را دوست داشتی برای دوستات بفرست
نظر خود را در مقاله با ما به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شاید از این مقاله ها خوشت بیاد
اضطراب جدایی در کودکان

اختلال اضطراب جدایی در كودكان چیست

اضطراب جدایی در کودکان به واکنشی گفته می‌شود که در نتیجه جدایی از مادر یا پدر و یا شخص مراقبت کننده یا محیطی که به آن عادت دارند، در نوزادان و کودکان کوچک به وجود می‌آید. این اضطراب معمولاً در حدود ۶ ماهگی شروع شده و تا دو سالگی به شدت تجربه می‌شود

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

کد تخفیف از نینوپیا بگیر!

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .