کتاب های مخصوص مادران که هر مادری باید بخواند

کتاب های مخصوص مادران

اگر یک مادر هستید فراموش نکنید یکی از کتاب هایی که در این مطلب معرفی کرده ایم را حتما بخوانید. کتاب های مخصوص مادران که در رابطه با پستی بلندی ها و تجربیات بچه داری است و تنها یک مادر است که می تواند عمق داستان آنها را احساس کند. پیشنهاد می کنم مقاله استانداردهای انتخاب کتاب کودک را هم مطالعه کنید.

تو این نوشته این مطالب را مطالعه می‌کنید

اگر وقت نداری این مقاله را بخونی میتونی در کمترین زمان ویسش را گوش بدی

فواید خواندن کتاب های مخصوص مادران

در ابتدا بیایید به فواید کتابخوانی اشاره کنیم. کتاب خواندن فواید زیادی برای والدین دارد. در اینجا مهم ترین فواید کتابخوانی را برای شما جمع بندی کرده ایم.

کتاب خواندن دارای مزایای بسیاری برای مادران است.

1. استرس را کاهش می دهد و به آرامش شما کمک می کند

بزرگترین راه فرار از نگرانی ها و استرس های دنیای روزمره کتاب خواندن است. یک مطالعه در سال 2009 در دانشگاه ساسکس نشان داد که استرس فقط با مطالعه تا 68٪ کاهش می یابد! بنابراین، شما به عنوان مادر زمانی که استرس دارید، فقط یک کتاب بردارید و در در داستان آن غرق شوید و به ذهن و بدن خود اجازه استراحت دهید. به این ترتیب هم استرس شما کم می شود و هم با مطالعه کتاب های مخصوص مادران مباحث جدیدی یاد می گیرید.

خرید بهترین کتاب برای کودک

اینجا را کلیک کنید

2. کتاب های مادران تمرکز و حافظه شما را بهبود می بخشد

ما نه تنها برای سالم بودن باید تمرینات بدنی انجام دهیم، بلکه باید تمرینات ذهنی نیز انجام دهیم که حافظه و تمرکز ما را بهبود ببخشد. خواندن برای ما بهترین تمرین ذهنی است و شما باید شخصیت ها، تنظیمات، طرح ها، پیچش ها و ارتباطات مختلف را به خاطر بسپارید. این کار حافظه و تمرکز شما را تقویت می کند زیرا تمام توجه شما معطوف به داستان یا موضوع کتاب است.

خواندن کتاب های مخصوص مادران به شما نشان می دهد که چگونه با فرزندانتان تعامل کنید.

3. گسترش واژگان و تقویت توانایی های نوشتاری شما

خواندن یک کتاب های مخصوص مادران که خوب نوشته شده شما را در معرض کلمات بیشتری قرار می دهد و این به شما کمک می کند ارتباط بهتری داشته باشید. به جای اینکه فقط بگویید برای مردم غمگین هستید یا روحیه ندارید، می توانید بگویید مضطرب، خسته، عصبانی، ناامید یا خسته هستید. زیرا حتی اگر همه آن کلمات غم انگیز باشند، اما هر کدام به راه حل متفاوتی نیاز دارند. افزایش دایره لغات، مهارت های ارتباطی و قرار گرفتن در معرض سبک های مختلف نوشتاری به بهبود مهارت های نوشتاری شما کمک می کند.

خواندن برای شما خوب است زیرا تمرکز، حافظه، همدلی و مهارت های ارتباطی شما را بهبود می بخشد. می تواند استرس را کاهش دهد، سلامت روان شما را بهبود بخشد و به شما کمک کند طولانی تر زندگی کنید.

4. دانش شما را افزایش می دهد

وقتی کتاب های مخصوص مادران را می خوانید، سرتان پر از اطلاعات،‌ دستور‌العمل ها و جزئیات می شود. داشتن همه این اطلاعات ممکن است در آینده برای تربیت فرزند مفید باشد.

5. تخیل و خلاقیت شما را افزایش می دهد

خواندن، تخیل و خلاقیت را افزایش می دهد، غوطه ور شدن در جهان و شخصیت های جدید ذهنیت جدیدی برای شما ایجاد می کند. این کار مغز شما را پرورش می دهد تا ایده ها، امکانات، درک را توسعه دهد و برای شنیدن نظرات دیگران شما را آماده کند. 

اگر می خواید بدونید که والدین آگاه یا ناآگاه هستید مقاله والدین آگاه و ناآگاه را بخونید.

حالا بیایید بعضی از کتاب های مخصوص مادران را به شما معرفی کنیم.

دختر گمشده نوشته النا فرانته

لدا مادر میانسالی است که دو دختر دارد. بعد از این که دخترهای لدا او را ترک می کنند و برای ادامه زندگی نزد پدرشان می روند لدا با خاطرات گذشته دست و پنجه نرم می کند و رفتارهای عجیبی از او سر می زند. لدا هیچ رضایتی از خودش و زندگی اش ندارد و به همه چیز حتی دخترهایش دید منفی دارد. این داستان از اولین صفحات خواننده را جذب خود می کند.

کتاب دختر گمشده النا فرانته

آیا می دانستید که نینوپیا براش شکوفایی استعدادهای فرزندانتان کارگاهی تحت عنوان کارگاه آینده سازان و آینده بازان طراحی کرده است. شما هم می توانید در این کارگاه شرکت کنید.

دلبند نوشته تونی موریسون

یکی از کتاب های مخصوص مادران کتاب دلبند است که داستان رابطه بین یک مادر و فرزندانش را روایت می کند. این کتاب از یک داستان واقعی الهام گرفته شده است. رمان پر نفوذ دلبند از جایی شروع می شود که مادری به نام “ست” و دخترش “دنور” برای فرار از بردگی به اوهایو می گریزند. شاید دو بار خواندن این کتاب سخت باشد اما یک بار خواندن آن برای هر مادری اجباری است.

کتاب دلبند تونی موریسون

خواندن کتاب های مخصوص مادران به شما امکان می دهد چیزهای جدیدی بیاموزید تا در کار و روابط خود موفق شوید.

کجا رفتی برنادت نوشته ماریا سمپل

برنادت فاکس زنی با استعداد و پیش بینی ناپذیر است. او یک معمار افسانه ای و یک مادر دوست داشتنی است که خیلی ناگهانی ناپدید می شود. دختر برنادت “بی” بعد از ناپدید شدن مادرش در جستجوی او با زن بی نظیر و عجیب آشنا می شود.

مهارت نویسندگی ماریا سمپل در این است که یک داستان غم انگیز را به شیوه ای خنده دار و طنزآلود نگاشته است.

کتاب کجا رفتی برنادت ماریا سمپل

درس های زندگی از مادر به پسر نوشته ملیسا و هری هریسون

این کتاب نیز از آن دسته مهم ترین کتاب های مخصوص مادران است که حتما باید خوانده شود. مهم ترین توصیه های کتاب برای ارتباط با فرزند پسر و دختر را برای شما آورده ایم.

پنج کلید ارتباط موفق با پسرتان:
۱.هر روز برای پسرت دعا کن
۲. به شوهرت احترام بگذار
۳. هرکاری می‌توانی بکن تا خانه آرامی داشته باشی
۴. هر روز پسرت را با عشق، اخلاق، ارزش و شرافت تغذیه کن
۵. قوی باش

کتاب درس های زندگی از مادر به پسر نوشته ملیسا و هری هریسون

درس‌های زندگی از مادر به دختر نوشته ملیسا و هری هریسون

پنج کلید ارتباط موفق با دخترتان:
۱. مادرش باش نه بهترین دوستش.
۲. بگذار مطابق با رویاهای خودش زند گی کند. سعی نکن وادارش کنی که مطابق با رویاهای تو زندگی کند.
۳. زنی قوی و با اعتماد به نفس باش.
۴. برای شوهرت همسر خوبی باش چون تو هستی که روابط آینده دخترت با شوهرش را شکل می‌دهی.
۵. این موضوع را در نظر داشته باش که هدف تو این نیست که تا ابد مرکز علاقه و توجه دخترت باشی بلکه می‌خواهی وظیفه مادری‌ات را خوب انجام بدهی.

کتاب درس‌های زندگی از مادر به دختر نوشته ملیسا و هری هریسون

نخستين رابطه نوزاد با مادرنوشته دانیل استون

پنج کلید ارتباط موفق با دخترتان:
۱. مادرش باش نه بهترین دوستش.
۲. بگذار مطابق با رویاهای خودش زند گی کند. سعی نکن وادارش کنی که مطابق با رویاهای تو زندگی کند.
۳. زنی قوی و با اعتماد به نفس باش.
۴. برای شوهرت همسر خوبی باش چون تو هستی که روابط آینده دخترت با شوهرش را شکل می‌دهی.
۵. این موضوع را در نظر داشته باش که هدف تو این نیست که تا ابد مرکز علاقه و توجه دخترت باشی بلکه می‌خواهی وظیفه مادری‌ات را خوب انجام بدهی.

کتاب نخستين رابطه نوزاد با مادرنوشته دانیل استون

کلام آخر و جمع بندی

مادر بودن شاید کار سختی باشد، اما با خواندن کتاب های مخصوص مادران می توانید ذهنیت بازتری نسبت به مادر بودن داشته باشید. خواندن این کتاب ها هم برای شما آرامش بخش است و هم اطلاعات مهمی در مورد ارتباط با فرزند به شما ارائه می دهد. در این مطلب سعی کردیم علاوه بر توضیح مهم ترین فواید خواندن کتاب،‌ به بعضی از مهم ترین کتاب هایی که مادران باید بخوانند اشاره کنیم. در آخر مقاله والدین سهل گیر و والدین سخت گیر را هم برای شما والدین دغدغه من توصیه میکنیم.

 

سوالات متداول درباره کتاب های مخصوص مادران

کتاب هایی که در رابطه با پستی بلندی ها و تجربیات بچه داری است

کتاب خواندن هم برای شما آرامش بخش است و هم اطلاعات مهمی در مورد ارتباط با فرزند به شما ارائه می دهد.

مطالعه به خانواده ها اجازه می دهد تا با هم ارتباط برقرار کنند، به علاوه این یک راه عالی برای گذراندن وقت با هم و کاهش سرعت بعد از یک روز پر هیجان است. نه تنها وقتی بچه‌ها برایشان خوانده می‌شود، احساس مهم بودن می‌کنند، بلکه خانواده‌هایی که نگرش مثبتی نسبت به کتاب خواندن دارند، به نوبه خود به فرزندانشان کمک می‌کنند که سواد خواندن را مثبت ببینند.

تیم تولید محتوای نینوپیا

این مقاله به کوشش تیم تولید محتوای نینوپیا تولید شده است. نینوپیا پلتفرم توسعه فردی کودکان

5/5 - (4 امتیاز)
اگر این مقاله را دوست داشتی برای دوستات بفرست
نظر خود را در مقاله با ما به اشتراک بگذارید

1 دیدگاه در “کتاب های مخصوص مادران که هر مادری باید بخواند

  1. شایسته گفت:

    کتاب به بچه ها گفتن از بچه ها شنیدن فوق العاده کتاب آموزنده ایه و ترجمه خیلی روونی داره مثل رمان دلت نمی خواد بذاریش زمین. توصیه می کنم حتما بخونین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شاید از این مقاله ها خوشت بیاد
اضطراب جدایی در کودکان

اختلال اضطراب جدایی در كودكان چیست

اضطراب جدایی در کودکان به واکنشی گفته می‌شود که در نتیجه جدایی از مادر یا پدر و یا شخص مراقبت کننده یا محیطی که به آن عادت دارند، در نوزادان و کودکان کوچک به وجود می‌آید. این اضطراب معمولاً در حدود ۶ ماهگی شروع شده و تا دو سالگی به شدت تجربه می‌شود

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

کد تخفیف از نینوپیا بگیر!

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .