تفنگ بازی کودکانه اشکال دارد؟

تفنگ بازی کودکانه

بسیاری از بچه ها علی رغم مطالبی که در مورد خشونت های ناشی از استفاده از تفنگ گفته می شود، هنوز علاقه دارند تفنگ بازی کودکانه هستند.

آنها دوست دارند با انواع تفنگ، از تفنگ های کمری گرفته تا تفنگ های آبپاش بازی کنند.

اگر هم آنها تفنگ نداشته باشند با کاغذ، چوب و وسایل دیگر برای خودشان تفنگ درست می کنند و به تفنگ بازی کودکانه خود میپردازند.

حتی اگر این کار را هم نتوانند انجام دهند، با انگشتانشان با هم تفنگ بازی می کنند و به هم شلیک می کنند.

پسر بچه ها به تفنگ بازی کودکانه علاقه دارند چون احساس قدرت و نیرومندی می کنند.

آنها در حالت عادی احساس ناتوانی می کنند ولی وقتی تفنگی در دست می گیرند، احساس قدرت می کنند و می توانند به دیگران امر و نهی کنند. در ادامه با نینوپیا همراه باشید تا علت تفنگ بازی کودکانه را با هم بررسی کنیم.

 

تو این نوشته این مطالب را مطالعه می‌کنید

آیا تفنگ بازی کودکانه اشکال دارد

بچه ها استفاده کردن از تفنگ را از طریق فیلم ها و برنامه های تلویزیون می بینند و یاد می گیرند و همان کارها را تقلید می کنند.

هم انسان خوب و هم انسان های بد تفنگ دارند و وقتی یک انسان خوب، انسان بدی را می کشد قهرمان محسوب می شود.

عده ای از والدین به راحتی اجازه می دهند فرزندشان تفنگ بازی کودکانه کند، حتی او را به این کار تشویق نیز می کنند.

عده ای دیگر از والدین نمی دانند باید چه کار کنند.

آنها از تفنگ خوششان نمی آید و دوست ندارند فرزندشان خشونت را یاد بگیرد،اما این دسته از والدین نیز گاهی مجبور می شوند دست از سماجت بردارند و به فرزندشان اجازه دهند تفنگ بازی کودکانه کند.

این دسته از والدین علی رغم تلاشی که برای مشغول کردن فرزندشان به کارهای دیگر صورت می دهند،فرزندشان همچنان اصرار به تفنگ بازی کودکانه دارد.

اگر والدینش برای او تفنگ نخرد او خودش تفنگی درست می کند.

شاید شما نیز جزو افرادی باشید که به فرزندتان اجازه نمی دهید تفنگ بازی کودکانه کند و یا استفاده از این اسباب بازی را برای او محدود کرده اید.

اگر تفنگ بازی کودکتان باعث سلب آسایش شما در خانه شده است، به او بگویید که بیرون از خانه بازی کند.

به او بگویید که نباید به دیگران تیراندازی کند.

او همچنین نباید تفنگش را به صورت کسی نشانه بگیرد.

شاید دیدن تفنگ بازی کودکانه برای شما چندان خوشایند نباشد، چون شما را به یاد صحنه های خشونت آمیز می اندازد.

با این وجود تفنگ بازی کودکانه خشونت را به بچه ها آموزش نمی دهد.

در واقع این کار باعث می شود که بچه ها خشونت های درونی خودشان را تخلیه کنند. پیشنهاد میکنم مقاله خشم در کودکان را مطالعه کنید.

تا زمانی که فرزند شما عادی تفنگ بازی کودکانه می کند، این مسئله اشکالی ندارد.

معمولا بچه ها دردوران دبستان به این بازی علاقه ی زیادی دارند.

ولی اگر تفنگ بازی کودکانه تنها بازی کودک شما باشد، باید علت این مسئله را پیداکنید و ببینید آیا او در محیط خانه احساس امنیت دارد؟

آیا او در محیط خانه یا مدرسه احساس ناامنی نمی کند؟

کودکی که مدام تفنگ بازی کودکانه می کند شاید احساس ناتوانی و درماندگی می کند.

در محیط خانه بیشتر به کودک خودتان توجه کنید و هر وقت می خواست مشغول تفنگ بازی کودکانه شود، سعی کنید بازی های دیگری را به او پیشنهاد کنید و توجه او را به آنها جلب کنید.

چرا باید به کودکان اجازه داد تفنگ بازی کودکانه کنن

  • دقت کنید که تفنگ بازی کودکانه خشونت نیست، بلکه این بازی می تواند نمادی از قدرت، رهبری، اقتدار، قدرت و کنترل باشد. در واقع یک کودک می تواند از بین این مهارت های مختلف یکی را به عنوان نماد انتخاب کند و از آن رمزگشایی کند.
  • اگر که تفنگ بازی کودکانه را ممنوع کنید برای کودکانی که علاقه دارند حتی در ظاهر به سوی نقاشی های کشیده شده شلیک کنند، احتمال این امر بالا می رود که این کودک به بازی های با دوز تهاجمی بالاتری روی آورند‌ و ممکن است این بار حتی تفنگ بازی کودکانه و یا ابزارهای این نوع بازی ها را نیز از شما مخفی کنند.
  • هنگامی که یک کودک از بازی های تهاجمی و یا همان تفنگ بازی کودکانه منع می شود این فرصت را که می تواند به کمک این بازی رشد شناختی، اجتماعی، عاطفی، جسمی و کلامی داشته باشد را از دست می دهد. در واقع باید دقت کنید که این بازی ها را کودکان سال ها است که بازی می کنند.
  • زمانی که کودک شما تفنگ بازی کودکانه می کند نمی توان گفت که به یک خشونت واقعی در حال دامن زدن است. با اینکه بسیاری از والدین گمان می کنند که تفنگ بازی کودکانه خشونتی واقعی است. به گفته ی مایکل تامپسون نویسنده که عنوان می کند من می فهمم چرا بسیاری از والدین از این نوع بازی ها ناراحت می شوند اما این بازی باعث خشونت نمی شود و با وجود اینکه پرخاشگری می تواند صدمه بزند اما هیچکدام از بازی ها نمی تواند منجر به هچیکدام از آن ها شود.
  • والدین عزیز دقت کنند که با فریاد زدن بر سر کودک خود برای منع کردن او از یک تفنگ بازی کودکانه ممکن است باعث به وجود آوردن حس شرمندگی در او شوند و در نتیجه ی این امر ارتباط بین والدین و کودک خدشه دار شود.

    • تفنگ بازی می تواند به سازگار شدن کودک شما با دنیای واقعی کمک کند‌ در حقیقت محققان به این امر اعتقاد دارند که کودک با بازی هایی همانند تفنگ بازی می توانند یاد بگیرند که چگونه خشم و احساس خود را کنترل کنند.

معیارهایی برای خرید یک اسباب بازی مناسب

از آن جایی که برخی از خانواده ها برای خرید اسباب بازی کودکان بسیار حساسیت دارند و همچنین تمایل ندارند برای کودکان خود اسباب بازی هایی را برای تفنگ بازی کودکانه خریداری کنند در ادامه چند سوال را مطرح کرده ایم که با پرسیدن این سوال به هنگام خریدن اسباب بازی می توانید بهترین و مناسب ترین نوع را برای کودک خود خریداری کنید.

  • آیا اسباب بازی مورد نظر به کودک اجازه می دهد که به تنهایی با آن بازی کند یا باید با دیگران با آن بازی کند؟
  • آیا اسباب بازی می تواند به خلاقیت کودک کمک کند؟
  • آیا اسباب بازی می تواند باعث رشد اجتماعی کودک شود؟
  • آیا اسباب بازی با فرهنگ خانواده سازگار است یا خیر؟

همچنین لازم است بدانید ‌که بهترین و موفق ترین پدر و مادر کسانی هستند که علاوه بر اینکه به کودکان خود عشق می ورزند اما همزمان با آن از کودک توقع و انتظار دارند. همچنین علاوه بر توجه کردن به فرزند خود، ساعت های زیادی را در کنار کودک خود سپری می کنند.

به عبارتی بهتر زمانی که شما والدین عزیز برای انتخاب اسباب بازی به نظر و علاقه ی کودک خود نیز توجه کنید این امر موجب می شود که فرزند شما از همان دوران کودکی متکی به نفس باشد‌. البته به طور همزمان می توانید کودک خود را برای انتخاب اسباب بازی مناسب راهنمایی کنید. برای پیدا کردن بهترین اسباب بازی های مناسب کودک کلیک کنید.

نتیجه گیری تفنگ بازی کودکانه

در این مقاله سعی کردیم به موضوع تفنگ بازی کودکانه بپردازیم و برای شما بررسی کنیم که آیا تفنگ بازی کودکانه اشکال دارد یا خیر که در نتیجه باید بدانید که علاقمند بودن به تفنگ بازی به خصوص در پسران امری طبیعی است و در صورتی که استفاده ی عادی از این بازی شود هیچ مشکلی برای فرزند شما نه در زمان کودکی و نه حتی در بزرگسالی به وجود نمی آورد.

سوالات متداول تفنگ بازی کودکانه

با وجود بازی های سالم و مفید برای کودک اما لازم است بدانید که برخی بازی ها می توانند اعتیار آور باشند و حتی نتایج بدی را برای کودک به همراه داشته باشند. از جمله ی این بازی ها می توان به بازی آنلاین اشاره کرد که متاسفانه امروزه این نوع بازی ها حتی در بین کودکان بسیار شایع است و لازم است که سعی کنید کودک خود را از این نوع بازی ها دور کنید و یا اینکه بازی های آنلاین را بسیار محدود کنید.

بازی ها عمدتا می توانند موجب رشد اجتماعی، شناختی و حرکتی کودکان شوند، حتی بازی تفنگ بازی که بسیاری از افراد گمان می کنند بازی خشونت آمیزی است اما باید بدانید که در صورتی که یک کودک به صورت طبیعی این بازی را انجام دهد نیز می تواند فواید بسیار زیادی از جمله رشد اجتماعی و یا حرکتی را برای کودک به همراه داشته باشد.

تیم تولید محتوای نینوپیا

این مقاله به کوشش تیم تولید محتوای نینوپیا تولید شده است. نینوپیا پلتفرم توسعه فردی کودکان

5/5 - (3 امتیاز)
اگر این مقاله را دوست داشتی برای دوستات بفرست
نظر خود را در مقاله با ما به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شاید از این مقاله ها خوشت بیاد
اضطراب جدایی در کودکان

اختلال اضطراب جدایی در كودكان چیست

اضطراب جدایی در کودکان به واکنشی گفته می‌شود که در نتیجه جدایی از مادر یا پدر و یا شخص مراقبت کننده یا محیطی که به آن عادت دارند، در نوزادان و کودکان کوچک به وجود می‌آید. این اضطراب معمولاً در حدود ۶ ماهگی شروع شده و تا دو سالگی به شدت تجربه می‌شود

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

کد تخفیف از نینوپیا بگیر!

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .