اسباب بازی های کودکان 4 تا 5 سال

بازی برای کودکان 4 تا 5 سال

امروز میخوایم در مورد بازی برای کودکان 4 تا 5 سال بیشتر بدونیم. بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند که درصد بسیار زیادی از رشد مغز یک کودک توی سن 4 تا 5 سالگی اتفاق میوفته و به همین دلیل توصیه می شود که در همین سال های اولیه به فکر آموزش و رشد و پیشرفت کودک باشید.

 دقت کنید که منظور از آموزش فقط درس و مدرسه و کتاب نیست و شما می توانید از بازی های مختلفی ‌که هم باعث رشد کودک می شود و هم لذت و سرگرمی برای او دارد استفاده کنید. در ادامه یک سری نکات را در مورد اسباب بازی های کودکان 4 تا 5 سال برای شما توضیح می دهیم.

برای مثال دقت کنید که بچه ها در این سن دوست دارند از وسایلی برای ساختن کاردستی استفاده کنند.

وسایلی مثل مداد، مدادرنگی، ماژیک، قلم، قیچی، چسب و سایر وسایل نقاشی ازین قبیلند.

واگن های کوچک، دوچرخه و توپ نیز جزء وسایل محبوب کودکان در این سن محسوب می شود.

بچه ها در این سن از بازی های مختلفی لذت می برند.

آنها می توانند از وسایل ساده و ایمنی مثل ذره بین یا چراغ قوه استفاده کنند و با آنها بازی های جالبی را انجام دهند.

بچه ها همچنین از بازی کردن با الگو و ساختن چیزهای مختلف لذت می برند.

بچه ها در این سن از تلویزیون و دوستانشان الگو می گیرند و دوست دارند هر چیزی را که می بینند، بخرند.

وقتی برای کودکتان  زیاد اسباب بازی می خرید، همه ی آنها را در دسترس کودک قرار ندهید تا خلاقیت او کم شود.

اگر کودک اسباب بازی های زیادی داشته باشد، همیشه با آنها به یک ترتیب بازی می کند و دیگر نمی تواند از خلاقیت خودش استفاده کند.

اسباب بازی هایی برای بچه ها بخرید که خلاقیت آنها را تقویت کند و آنها بتوانند به روش های مختلفی از آن اسباب بازی استفاده کنند.

به جای اینکه اسباب بازی های پلاستیکی بخرید که روی آنها نقاشی شده است، اسباب بازی بخرید که کودک خودش بتواند روی آن نقاشی بکشد، در این صورت کودک می تواند از خلاقیت خودش استفاده کند.

وقتی اسباب بازی جدیدی برای کودکتان میخرید، او چند هفته ای به شدت به آن علاقه مند است ولی بعد از مدتی آن را کنار می گذارد.

شاید شما برای خرید آن اسباب بازی وقت و هزینه ی زیادی صرف کرده باشید ولی این کار کودکتان دلایل مختلفی دارد.

شاید او به روش های مختلفی با آن اسباب بازی کار کرده و از آن خسته شده.

شاید بازی کردن با آن اسباب بازی برای کودک سخت بوده و او نمیتوانسته به راحتی با آن بازی کند.

وقتی برای کودکتان اسباب بازی جدیدی می خرید و او خیلی با آن بازی نمی کند،اسباب بازی اش را در یک کشو بگذارید.

وقتی اسباب بازی خاصی جلوی چشمان کودک نباشد، او آن را فراموش می کند و زمانی که دوباره آن را به کودک می دهید،احساس می کند که یک اسباب بازی جدید به او داده اید و به آن علاقه مند می شود.

علایق و نوع بازی های کودک دایم در حال تغییر کردن است، بنابراین با این کار می توانید دوباره از آن اسباب بازی قدیمی استفاده کنید.

مقاله چند بازی مناسب کودکان 2 تا 4 سال را مطالعه کنید.

تو این نوشته این مطالب را مطالعه می‌کنید

چند نکته مهم انتخاب بازی برای کودکان 4 تا 5 سال

در قسمت قبلی برای یک سری نکات کلی را شرح داده ایم اما باید بدانید فاکتورهای مختلفی برای انتخاب اسباب بازی وجود دارد و مواردی که در زیر نام می بریم در اصل نکته هایی که گفتیم را تکمیل می کنند.

ظاهر

از جمله ی این نکات ظاهر و یا همان شکل اسباب بازی است. به عبارتی بهتر ظاهر اسباب بازی باید از نظر شکل و رنگ بسیار جذاب باشد.

جنس

اگر که می خواهید اسباب بازی خوبی برای کودک خود بخرید باید حتما به جنس آن نیز دقت کنید. بنابراین بهتر است اسباب بازی های نرم و با کیفیتی خریداری کنید که قابلیت شست و شو را نیز داشته باشند، چرا که به ددیل اینکه کودک شما مدام با آن بازی می کند می تواند خیلی زود کثیف شود.

سن و سال

بسیار مهم است که اسباب بازی های کودکان 4 تا 5 سال مناسب سن او باشد تا کودک بتواند به راحتی با آن ها بازی کند چرا که بازی سخت ممکن است کودک را زده کند.

چند بازی مناسب کودکان ۴ تا ۶ سال را هم مطالعه کنید.

اسباب بازی های کودکان 4 تا 5 سال

معرفی بهترین بازی برای کودکان 4 تا 5 سال

اسباب بازی های بسیار زیادی در بازار وجود دارند که شما با توجه به سلیقه و علاقه کودک می توانید هر نوع را خریداری کنید اما از جمله بهترین اسباب بازی های کودکان 4 تا 5 سال می توان به بازی های فکری اشاره کرد.

بازی های فکری سرگرم کننده هستند و همچنین به یادگیری و کاوش کودک نیز کمک می کنند، علاوه بر این باعث به چالش کشیدن کودک می شوند و هماهنگی بین دست و چشم را افزایش می دهند. در ادامه به چند مورد از این اسباب بازی های کودکان 4 تا 5 ساله اشاره می کنیم.

پانورما

این‌ بازی فکری از بهترین اسباب بازی برای کودکان 4 تا 5 سال است که می توانید برای کودک خریداری کنید و از جمله مواردی که در کودک تقویت می کند می‌توان به هوش فضایی و مهارت حل مسئله اشاره کرد.

همچنین این بازی دارای 20 عدد کارت است که بر روی هر دو طرف آن دو الگو وجود دارد، پس می توان گفت که این بازی 40 الگوی متفاوت را در اختیار بچه ها قرار می دهد که هر کدام سختی و پیچیدگی خودش را دارد.

کودک باید با دقت به الگوها، قطعات مختلف را بچیند و در حین مرتب کردن آن ها به اشکال، رنگ و ردیف قطعه ها توجه کند. جالب است بدانید که قطعات موجود در این بازی بسیار با کیفیت هستند و از جس پلاستیک ساخته شده اند. از جمله عاملی که باعث می شود این بازی برای کودک جذاب باشد رنگ ها و الگوهای آن ها است.

ساز و باز قلعه حیوانات

اگر که به این فکر هستید مناسب ترین اسباب بازی برای کودکان 4 تا 5 سال برای کودکتون بخرید که اعتماد به نفس، تمرکز و دقت کودک را افزایش دهد و همچنین با حیوانات مختلف به خوبی آشنا شود به شما پیشنهاد می دهیم از بازی ساز و باز قلعه حیوانات استفاده کنید چون هم‌ کودک شما سرگرم میشه و هم اینکه با چیزای مختلفی آشنا می شود.

این بازی از جدیدترین بازی های پازلی است که کودک باید قطعات آن را به یکدگیر وصل کند و شش حیوان مختلف را بسازد. این بازی دارای قطعاتی پلاستیکی است و رنگ های مختلفی دارد که علاوه بر اینکه باعث جذب کودک می شود، کیفیت بسیار خوبی نیز دارد و کودک شما می تواند برای چند بار حیواناتی مختلف را بسازد و دوباره قطعات آن ها را جداسازی کند.

از جمله دیگر فوایدی که این بازی میتونه برای کودک داشته باشه اینه که با وصل کردن و جدا کردن قطعات رشد حرکتی دست هاشون پیشرفت می کند. علاوه بر داشتن قطعات رنگی و الگوی ساخت حیوانات، این بازی دارای کتابچه نقاشی است که کودک شما می تواند به دلخواه حیوانات را رنگ آمیزی کند.

پیشنهاد میکنم مقاله شناخت حیوانات برای کودکان را مطالعه کنید. 

هوش چین سه تکه واقعی

این نوع اسباب بازی برای کودکان 4 تا 5 سال برای آشنا شدن کودک شما با حیوانات و میوه های مختلف بسیار کاربردی است. همچنین می توان گفت از جمله ده بازی برتر برای کودکان است و نکته ی بسیار جالب آن این است که کودک با بازی کردن آن می تواند نام میوه ها را به دو زبان انگلیسی و فارسی یاد بگیرد. یک صفحه بازی، 4 کارت تصویر و 180 قطعه تصویر از اجزای این بازی هستند.

طریقه بازی کردن با این نوع بازی به این شکل است که تصویر هر حیوان و میوه به صورت سه تکه ساخته شده است و کودک باید با دقت به این تصاویر قطعات مورد نظر را در کنار یکدیگر قرار دهد تا تصویر کاملی از حیوان و یا میوه ساخته شود.

پازل چرخشی چوبی

این بازی که از معروف ترین اسباب بازی برای کودکان 4 تا 5 سال است دارای پنج پازل چوبی است که در آن ها چهار طرح از چهار حیوان، میوه، حشره، آبزی و دایناسور وجود دارد. کودک با چرخاندن پازل می تواند قطعات را به درستی در کنار هم قرار دهد و ترکیب صحیح را به دست آورد.

این بازی به دلیل اینکه نیاز به دقت دارد می تواند برای کودک شما بسیار سرگرم کننده باشد. همچنین این پازل دارای چهار مکعب جوبی است و یک میله جنس چوب نیز از وسط آن عبور می کند که باعث در کنار هم قرار گرفتن آن ها می شود‌. چوب به کار رفته در این بازی بسیار با کیفیت و سازگار با محیط زیست است.

در این مقاله سعی کردیم نکات مهم و همچنین انواعی از اسباب بازی های کودکان 4 تا 5 سال را برای شما معرفی کنیم. دقت کنید که برای گرفتن بهترین نتیجه باید کودک به بازی با اسباب بازی مورد نظر علاقه داشته باشد.

اسباب بازی های کودکان 4 تا 5 سال

سوالات متداول بازی برای کودکان 4 تا 5 سال

اسباب بازی می تواند مهارت های مختلف کودکان همانند خلاقیت و حل مسئله را افزایش دهد و همچنین به توسعه زبان و مهارت اجتماعی کودک نیز کمک می کند.

لازم است بدانید که خریدن اسباب بازی های زیاد برای کودک مثل فضاهای بی نظم اداری هستند که تمرکز را کاهش می دهند. بنابراین خریدن تعداد زیادی اسباب بازی برای کودکان یادگیری و توسعه ی مهارت های مختلف را برای کودکان سخت می کنند.

امتیاز شما
اگر این مقاله را دوست داشتی برای دوستات بفرست
نظر خود را در مقاله با ما به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شاید از این مقاله ها خوشت بیاد
اضطراب جدایی در کودکان

اختلال اضطراب جدایی در كودكان چیست

اضطراب جدایی در کودکان به واکنشی گفته می‌شود که در نتیجه جدایی از مادر یا پدر و یا شخص مراقبت کننده یا محیطی که به آن عادت دارند، در نوزادان و کودکان کوچک به وجود می‌آید. این اضطراب معمولاً در حدود ۶ ماهگی شروع شده و تا دو سالگی به شدت تجربه می‌شود

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

کد تخفیف از نینوپیا بگیر!

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .