معرفی مکان های تفریحی کودکان

مکان های تفریحی تهران برای کودکان

این روزها یکی از دغدغه‌های والدین تهرانی، پیدا کردن مکان های تفریحی تهران برای کودکان است که فعالیت‌ها و آموزش‌های مناسبی ارائه کنند و کودکان بتوانند اوقات فراغت خوبی را در آن‌جا سپری کنند. با پیشرفت و گسترش تکنولوژی، ابزارهایی که برای سرگرمی کودکان استفاده می‌شود هم پیشرفته‌تر شده است. دیگر سرگرم کردن کودکان با اسباب‌بازی‌های قدیمی امکان‌پذیر نیست. دانش و فهم کودکان در سنین پایین‌تر ایجاب می‌کند تا قابلیت‌ها و ویژگی‌های یک مکان تفریحی برای کودکان هم پیشرفته‌تر شود و خدمات متنوع‌تری ارائه کند.

در این مقاله نینوپیا به معرفی چند مکان تفریحی در تهران که مناسب کودکان است می‌پردازد.

تو این نوشته این مطالب را مطالعه می‌کنید

بوستان آب و آتش

از جمله مکان های تفریحی تهران برای کودکان می توان به بوستان آب و آتش اشاره کرد. این بوستان که در بخش شمالی اراضی عباس آباد واقع شده است یکی از مکان های بسیار زیبای تهران است. در این بوستان کودک شما میتونه خیلی سرگرم بشه و لذت ببره و همچنین دوستای جدیدی پیدا کنه. زمین بازی پارک این بوستان به صورت سرباز است و دارای مساحتی حدود ۲۴ هزار متر مربع است. قسمت های دیگر این بوستان که آب نماهای بسیار زیبایی هستند از دیگر مکان های این بوستان است که می تواند کودکان را به خود جذب کند.

مکان های تفریحی کودکان

آبشار تهران

این آبشار به دلیل اینکه بسیار سرسبز است می تواند بهترین مکان های تفریحی تهران برای کودکان شما باشد چرا که دارای یک آبشار مصنوعی و بسیار زیبایی است و احتمالا برای کودک شما میتونه خیلی جذاب به نظر برسه. همچنین به دلیل طراحی بسیار عالی که این پارک داره یه مکان بسیار خوبی شده برای شما و کودکتون که بتونید در آن به راحتی پیاده روی و گردش کنید.

باغ کتاب تهران

در باغ کتاب تهران، یک فضای اختصاصی برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده که در آن علاوه بر عرضه محصولات فرهنگی و کتاب، فضای شاد و مفرحی هم برایشان به وجود آمده. مجسمه‌ها و عروسک‌های محبوب کودکان در گوشه و کنار آن گذاشته شده و امکان بازی و سرگرمی آنها در فضایی بزرگ و جذاب به وجود آمده . سینمای کودکان هم هوس رفتن و بردن کودکان به آن را بیشتر می‌کند. خلاصه بگوییم به کمتر بچه‌ای در اینجا بد می‌گذرد.

قبل از رفتن به باغ کتاب حتما مقاله استانداردهای انتخاب کتاب کودک را بخونید .

باغ پرندگان تهران

یکی از جذاب‌ترین مکان های تفریحی تهران برای کودکان می‌تواند جایی باشد که پرندگان زیادی در رنگ‌ها و شکل‌های مختلف در آن گرد آمده‌اند. در باغ پرندگان تهران که بزرگترین باغ پرندگان ایران است، پرندگانی مثل جغد، شاهین، عقاب، طاووس، پلیکان و فلامینگو نگهداری می‌شوند.

برکه‌های بزرگ و کوچکی در گوشه و کنار پارک وجود دارد و بالای سرتان پرنده‌ها در پروازند، یعنی بهترین فرصت برای آشنایی بچه‌ها با پرنده‌ها و حیوانات از نزدیک. در باغ پرندگان تهران، زمین بازی مخصوص کودکان هم هست. پیشنهاد میکنم مقاله شناخت حیوانات در کودکان را مطالعه کنید.

دلفیناریوم برج میلاد

دلفیناریوم برج میلاد، نخستین دلفیناریوم غیر ساحلی در خاورمیانه و مرتفع‌ترین دلفیناریوم دنیاست. در این پارک چهار شیردریایی وجود دارد که با آموزش‌هایی که به آنها داده شده هم میتوانند نقاشی بکشند، هم عکس یادگاری بگیرند و هم ساز دهنی بزنند و تماشای همه اینها برای بچه‌ها می‌تواند شادی‌آفرین باشد.

باغ وحش و قلعه سحرآمیز پارک ارم

جز شهربازی ارم، یکی از  مناسب ترین مکان های تفریحی تهران برای کودکان باغ وحش و قلعه سحرآمیزش است. در باغ وحش تهران که بزرگترین باغ وحش پایتخت است، ۱۱۰ گونه جانوری نگهداری می‌شود، از شیر و فیل بگیرید تا مار، کبک و مرغ و خروس.

بعد از دیدن باغ وحش و غذا دادن به حیوانات که فرصتی است برای تماشای دنیای حیوانات بزرگ و کوچک، می‌توانید فرزندتان را به قلعه سحرآمیز پارک که سالن سرپوشیده بازی است و ۱۱۰ بازی و گیم در آن وجود دارد ببرید و اوقات خوشی را برایش رقم بزنید.

دریاچه چیتگر

این دریاچه که یکی از مکان های تفریحی تهران برای کودکان هم هست، با داشتن زمین بازی مخصوص آنها، آبنمای موزیکال، بازی‌های متنوع آبی و دوچرخه سواری می‌تواند لحظات شادی را برایشان در شهر پردود و دم تهران فراهم کند. میتوان پرواز پرندگان دریاچه را تماشا کرد یا با دوچرخه دوری هم اطرافش زد و خنده را به لب بچه‌ها نشاند.

مجموعه هیومن پارک

مجموعه ی هیومن پارک را افراد متخصصی برای شناخت حیاتی ترین ارگان های بدن ساخته اند. شما و کودکان تان میتوانید اجزای اصلی بدن را با اندازه ی خیلی بزرگ ببینید. همچنین هنگام بازدید از این مجموعه، یک راهنما برای توضیحات تکمیلی تا انتهای بازدید درکنار شما خواهد بود.  هیومن پارک یک تفریح مخصوص کودکان در تهران است.

مجموعه ی دکترلند

این مجموعه‌ی جذاب علاوه بر سرگرمی‌های اصلی، یک فروشگاه، یک کافی شاپ و عکاسی هم دارید که می‌توانید از آنها استفاده کنید. مجموعه‌ی دکترلند یک مجموعه آموزش و تفریح مخصوص کودکان در تهران است که بین ۱ تا ۳ ساعت کودک شما را سرگرم می‌کند.

پارک ژوراسیک تهران

ژوراسیک پارک تهران هم اولین پارک موضوعی دایناسورها در این شهر است. این پارک برای تفریح مخصوص کودکان در تهران طراحی شده است. این پارک دارای ۲ بخش برای تفریح است. یک بخش به نام سرزمین بازی و بخش دیگر سینمای پارک ژوراسیک است که برای هر دو می توانید در ورودی پارک بلیط تهیه کنید.

در ژوراسیک پارک سعی شده دایناسورها و دیگر حیوانات به شکل طبیعی ساخته شوند. به طوری که چشمان آنها پلک می زند و بدنشان تکان می خورد. این تفریح مخصوص کودکان در تهران احتمالا برای کودک شما هم جذاب خواهد بود چرا که دنیای دایناسورها همیشه برای کودکان یک دنیای کشف نشده است!

سرزمین لی لی پوت

اکثر کودکان از یک سنی به بعد تصمیم می گیرند وقتی بزرگ شدند چه کاره شوند!

تعدادی از شغل ها هستند که بین کودکان خیلی محبوبند. مثل پزشکی، خلبانی، معلمی و … سرزمین لی لی پوت می تواند به کودک شما در چند ساعت بازی و تفریح دید بازتری از دنیای مشاغل و لدت ها و وظایف آنها بدهد.

در این پارک بچه ها می توانند لباس مشاغل مختلف را به تن کنند و در نقش شغل های انتخابی شان بازی کنند. سرزمین لی لی پوت دارای دو قسمت است که یکی سرباز و دیگری سرپوشیده است. همچنین پارک لی لی پوت امکان برگزاری تولد و جشن های مربوط به کودکان را نیز به شما می دهد.

پارک آبی اُ پارک

این مجموعه ی بزرگ شامل یک پارک آبی با حدود ۱۴ سرسره ی مخصوص بزرگسالان و یک جزیره ی بازی برای کودکان است که  در سال ۹۶ افتتاح شد. اُ پارک را یک شرکت کانادایی طراحی کرده است و از لحاظ ایمنی می تواند خیلی خیالتان را راحت می کند.

 این تفریح یک تفریح مشترک برای شما و کودک تان است. شما در قسمت بزرگسالان مشغول تفریح می شوید و کودکتان نیز می تواند در قسمت کودکان این پارک بزرگ مشغول بازی شود.

شهربازی بیلینو

یکی از پارک‌هایی که به عنوان خلاقانه‌ترین مکان تفریحی در تهران برای کودکان شناخته می‌شود، شهربازی بیلینو است. این پارک موضوعی یکی از جذاب‌ترین پارک‌های تهران با موضوع عمران و ساختمان است. در این پارک، کودکان علاوه بر این که با فعالیت‌های ساختمانی و انواع دستگاه‌های سنگین برای حفاری و ساختمان‌سازی آشنا می‌شوند، می‌توانند با نمونه‌های کوچک این دستگاه‌ها کار کنند.

موزه عروسک‌های ملل

بخش‌های مختلف این موزه شامل بخش عروسک‌های نمایشی، عروسک‌های سایه و عروسک‌های قومی ایران است. در ادامه گردش در این موزه، تماشای عروسک‌های روسی با نام ماترویشکا، عروسک‌های ارمنی، اتریشی، افغان و تاجیکی تجربه‌ای جالب است. بازدید از عروسک‌های مختلف نقاط مختلف جهان تجربه‌ای هیجان‌انگیز برای کودکان و نوجوانان است و افراد کارشناس به عنوان راهنما در تمام طول بازدید می‌توانند بازدیدکنندگان را در مورد عروسک‌های مختلف راهنمایی کنند.

کاربازیا

شهر مشاغل کودکان کاربازیا در نوروز ۹۷ در طبقه منفی یک برج میلاد تهران آغاز به کار کرد. این مجموعه با الگوگیری از تجربیات موفق جهانی در این زمینه و با توجه به شرایط فرهنگی، ملی و مذهبی کشور عزیزمان طراحی و بهره برداری شده است.

فعالیت های موجود در کاربازیا شامل صنایع دستی،خانه آشپزی، آزمایشگاه، اداره پست، بیمارستان، هواپیما،آکادمی موسیقی، فروشگاه، آتش نشانی، استودیو خبر، پلیس، مکانیکی، شهرک آزمایش (رانندگی)، تماشاخانه، شن بازی و روباتیک می باشد. برای تهیه بلیت کاربازیا با تخفیف به سایت نینوپیا برید.

مکان های تفریحی کودکان

شهربازی سرزمین عجایب

شهربازی سرزمین عجایب را می توان بهترین شهربازی سرپوشیده در غرب تهران نامید که در طبقات بالایی یکی از مراکز خرید غرب تهران قرار گرفته که امکانات بسیاری دارد و با اینکه دارای فضای محدودی می باشد، اما پذیرای جمعیت بسیاری است . 

برای ورود به این شهربازی سرپوشیده تهران باید کارت اعتباری مجموعه را تهیه نمایید که می‌توان آن را قبل از وارد شدن از جلوی درب ورودی مجموعه دریافت کرد. به جز سالن بولینگ تیزاژه، در بقیه قسمت ها هم میتوان از این کارت بهره برد. بعد از هر بار بازی کردن مبلغی از کارت اعتباری شما کسر خواهد شد.

شهر بازی سرپوشیده سرزمین عجایب تیراژه یا واندرلند تهران محیطی حدودا ۴ هزار متر مربعی دارد که در آن بازی های مختلفی برای همه سنین از کودک تا بزرگسال در نظر گرفته شده است.

مجموعه شاپرک

شاپرک اولین مجتمع تخصصی کودک در ایران است که ۹ طبقه دارد و از تابستان ۹۵ در راستای رفع تخصصی نیازهای کودکان فعالیت می کند. حضور برندهای برتر کالایی و خدماتی کودک، موقعیت جغرافیایی مناسب و معماری کودکانه، امکان استفاده از برندهای مناسب و دسترسی به یک مجموعه کامل و سیستم مدیریتی و امنیتی هوشمند از جمله مزایایی است که این مرکز خرید از آنها بهره می برد.

نتیجه گیری

باید به موضوع تفریح و سرگرمی کودک خود توجه داشته باشیم که کودکان در این دوره بیشتر به دنیای مجازی و کار با موبایل و تبلت وابسته شده اند. در این مقاله سعی کردیم  مکان های تفریحی تهران برای کودکان را معرفی کنیم. اگر مکان های تفریحی تهران برای کودکان را میشناسید که در این مقاله گفته نشده است حتما در قسمت دیدگاه ها بنویسید.

سوالات متداول مکان های تفریحی تهران برای کودکان

هر کودکی با بازی کردن در مکان های تفریحی میتونه دنیای جدیدی از ناشناخته ها رو کشف و درک کنه. اونا میتونن توی این مکان ها انواع رنگ ها، شکل ها و جسم های مختلف رو از نزدیک ببینن و لمس کنن. همین امور باعث می شوند که کودک از لحاظ ذهنی و فکری رشد بسیار خوبی رو تجربه کنه.

  1. یکی از بهترین تفریح ها برای کودکان این است که اونا رو به پارک ها و مکان های تفریحی مختلفی که توی این مقاله ذکر کردیم ببرید. اما لازمه بدونید که علاوه بر این موارد شما می تونید از نقاشی کشیدن، خمیر بازی، ساخت کاردستی و بازی فکری نیز برای سرگرم کردن کودکتون استفاده کنید.
5/5 - (1 امتیاز)
اگر این مقاله را دوست داشتی برای دوستات بفرست
نظر خود را در مقاله با ما به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شاید از این مقاله ها خوشت بیاد
اضطراب جدایی در کودکان

اختلال اضطراب جدایی در كودكان چیست

اضطراب جدایی در کودکان به واکنشی گفته می‌شود که در نتیجه جدایی از مادر یا پدر و یا شخص مراقبت کننده یا محیطی که به آن عادت دارند، در نوزادان و کودکان کوچک به وجود می‌آید. این اضطراب معمولاً در حدود ۶ ماهگی شروع شده و تا دو سالگی به شدت تجربه می‌شود

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

کد تخفیف از نینوپیا بگیر!

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .