اگر کودکتان در مورد سکس سوال پرسید؟

مسائل جنسی

چه موقع باید بحث در مورد مسائل جنسی با فرزندم را شروع کنم؟ بیشتر کارشناسان معتقدند که کودکانی که در اوایل زندگی با والدین خود شروع به صحبت و گوش دادن به آنها می کنند ، احتمالاً بعداً در دوران نوجوانی از رفتارهای پرخطر جلوگیری می کنند.

اما صحبت در مورد مسائل جنسی با کودکان در سنین ۳ یا ۴ سال ممکن است سخت باشد ، به خصوص اگر شما هرگز این بحث را نداشتید. در این صورت ، با یک دوست نزدیک یا پزشک خانواده در مورد چگونگی شروع صحبت در مورد مسائل جنسی مشورت کنید.

هنگامی که کودک شما وارد سالهای نوجوانی می شود ، برای پاسخ و یافتن اطلاعات در مورد مسائل جنسی به دوستان خود مراجعه می کنند.

در این سن ، کودکان سوالات زیادی دارند که ممکن است از شما نپرسند. احتمالاً تغییراتی را در دوران بلوغ تجربه می کنند ، مانند تغییرات خلقی و استقلال خود را امتحان می کنند. به یاد داشته باشید که نوجوان شما به آنچه می گویید و انجام می دهید اهمیت می دهد.

تو این نوشته این مطالب را مطالعه می‌کنید

چگونه به سوالات فرزند خود در مورد مسائل جنسی پاسخ دهیم

 سعی کنید به سوال اولیه کودک خود پاسخ دهید بدون اینکه قرمز شوید یا طوری رفتار کنید که گویی گفتگوی سختی در حال انجام است. چنین پاسخی ممکن است باعث دلهره او شود و یا نشان دهد که رابطه جنسی با احساس شرمساری ارتباط دارد.

اگر می توانید آرام باشید و به طور طبیعی زود صحبت کنید ، پیام مهمی به فرزندتان می فرستید: “نیازی نیست که از اینکه در این مورد از من می پرسی نگران شوی. این موضوعی است که می توانیم درباره آن صحبت کنیم.”

هنگامی که به مرحله ارائه توضیحات فنی می رسید ، ممکن است به هر دوی شما کمک کند اگر جمله ساده ای بگویید: “ببین ، من می دانم که این برای شما خیلی ناخوشایند است ، اما – به من اعتماد کنید – وقتی بزرگتر شوی متفاوت به نظر می رسد.”

یک رویکرد ساده و صادقانه بهترین راه برای عبور از این راه است: “وقتی زن و مرد تصمیم می گیرند که این کار را انجام دهند ، آلت تناسلی مرد به داخل واژن زن می رود و اسپرم از آلت تناسلی مرد خارج می شود. گاهی اوقات اسپرم با یکی از تخم های کوچک در بدن زن به هم می پیوندد. ،و این باعث می شود که تخمک رشد کند و به نوزاد تبدیل شود. این اتفاق در رحم خانم ها می افتد. “

به محض این که این مرحله را پشت سر گذاشتید ، باید انتظار داشته باشید که کودک شما مبهم و هم شکاک به نظر برسد ، خصوصاً اگر از ذهن او آگاه شود که شما ممکن است حداقل یک بار این کار را کرده باشید. تعجب نکنید اگر او به طور ناگهانی موضوع را تغییر داد ، دور شد یا رفتاری کرد که انگار کلمه ای از شما را نشنیده است. او شما را شنیده است. او فقط به زمان نیاز دارد تا آن را درک شود.

تریبت جنسی

چه زمانی دخترم نیاز به یادگیری در مورد قاعدگی دارد

زودتر از آنچه احتمالاً فکر می کنید. دختران اکنون معمولاً از اواخر کلاس پنجم قاعدگی خود را شروع می کنند ، بنابراین حتی اگر به نظر برسد که دخترتان به بلوغ نزدیک نشده است ، اگر اطلاعات اولیه را به او ندهید ، ممکن است شنیدن از همکلاسی ها او را گیج و ناراحت کند. او به دو چیز احتیاج دارد: اول ، جزئیات جسمی قاعدگی ، و دوم ، امنیتی که وقتی قاعدگی او شروع می شود می تواند این موضوع را به شما بگوید.

ممکن است بخواهید این مکالمه را شروع کنید با یک سوال یا اظهار نظر شروع کنید: “آیا می دانی دختران بزرگتر در مدرسه دوران قاعدگی خود را شروع کرده اند یا نه؟ ؟ ” یا: “می دانید ، وقتی من در سن تو بودم ، از قاعدگی چیزی نمی فهمیدم و احساس خجالت می کردم که از کسی نمی توانم سوال کنم.”

روش مفید دیگر برای کودکی که به سن ۱۰ سالگی رسیده است این است که به او یک کتاب خوب و قابل خواندن درباره بلوغ و رشد جنسی بچه ها بدهید.کتاب را در اتاق فرزند خود قرار دهید ، جایی که او می تواند به طور خصوصی به آن نگاه کند و به طور عادی به او بگویید که آن را در آنجا گذاشته اید تا اگر می خواهد نگاه کند.

مطمئن باشید این کتاب خوانده خواهد شد ، و این ممکن است ترس او را راحت کند و به او کمک کند تا در صحبت و گفتگو با شما در مورد احساسات و مسائل جنسی راحت تر باشد. پیشنهاد میکنم مقاله خیال پردازی و ترس در کودکان را مطالعه کنید.

تریبت جنسی

تست اضطراب

اینجا کلیک کنید

چه زمانی پسر من نیاز به یادگیری مسائل جنسی ،نعوظ ، انزال و خوابهای مرطوب دارد

پسران ممکن است نعوظ پسران دیگر (حتی نوزادان) را متوجه شوند ، در مورد نعوظ و واکنش های جسمی خود متعجب شوند بنابراین بهتر است نعوظ حتی برای پسران بسیار جوان را به روشی کم حرف توضیح دهید ، مطمئن شوید که آنها درک می کنند هیچ چیز شرم آور در عملکرد طبیعی بدن وجود ندارد که آنها اغلب هیچ کنترلی روی آن ندارند.

اگر از ابتدا اصطلاحات صحیحی را برای اعضای بدن به کار برده باشید ، این کار باید راحت تر باشد. اگر این کار را نکرده اید ، کودک خود را با گفتن اسم “آلت تناسلی مرد” راحت کنید و او را از اصطلاحات استعاره ای مثل شوشول و…که تاکنون استفاده کرده راحت کنید.

پسران از رسیدن به سن بلوغ ، معمولاً در سنین ۹ تا ۱۵ سالگی ، خوابهای مرطوب خود را می بینند ، ممکن است اولین انزال پسری هنگام خواب مرطوب اتفاق بیفتد و وقتی از خواب بیدار شود ، ممکن است متوجه نشود که چه اتفاقی افتاده است.

بنابراین مهم است که قبل از بلوغ به فرزند خود اطلاع دهید اینکه رویاهای خیس یک قسمت طبیعی از بزرگ شدن است و هیچ چیز برای شرمساری وجود ندارد ، اینکه او نمی تواند آنها را کنترل کند و انزال فقط یک نشانه فیزیکی است که او به مردانگی رسیده.

تریبت جنسی

دوره آفلاین بهبود روابط والد و کودک ، یک دوره بازی درمانی یک مداخله موثر برای کودکان مبتلا به مشکلات رفتاری و احساسی می باشد. ما معتقدیم که به اشتراک گذاشتن این مهارت ها به تقویت روابط والدین با فرزندشان کمک می کند.

تحقیقات نشان داده اند که والدین با انگیزه با استفاده از مهارت های بازی درمانی می توانند نقش یک درمانگر موثر را برای کودک خود داشته باشند. بنابراین به شما پیشنهاد می دهیم حتما در این دوره ها شرکت کنید.

در مورد خودارضایی به فرزندم چه بگویم

صحبت در مورد استمنا هم برای شما و هم برای فرزندتان شرم آور است ، اما مهم است که به او بگویید هیچ چیز شرم آور و غیرعادی در تحریک جنسی وجود ندارد. دختران و پسران ممکن است در خلوت به خودارضایی ادامه دهند.

فرزند شما ممکن است در این مورد احساس گناه کند مگر اینکه به او اطمینان دهید که داشتن احساسات جنسی نه تنها طبیعی بلکه سالم است و همه خودارضایی می کنند ، هرچند ممکن است در این مورد صحبت نکنند.

سوالات متداول درباره مسائل جنسی

زودتر از آنچه احتمالاً فکر می کنید. دختران اکنون معمولاً از اواخر کلاس پنجم قاعدگی خود را شروع می کنند ، بنابراین حتی اگر به نظر برسد که دخترتان به بلوغ نزدیک نشده است ، اگر اطلاعات اولیه را به او ندهید ، ممکن است شنیدن از همکلاسی ها او را گیج و ناراحت کند.

هم برای شما و هم برای فرزندتان شرم آور است ، اما مهم است که به او بگویید هیچ چیز شرم آور و غیرعادی در تحریک جنسی وجود ندارد. دختران و پسران ممکن است در خلوت به خودارضایی ادامه دهند.

تیم تولید محتوای نینوپیا

این مقاله به کوشش تیم تولید محتوای نینوپیا تولید شده است. نینوپیا پلتفرم توسعه فردی کودکان

5/5 - (1 امتیاز)
اگر این مقاله را دوست داشتی برای دوستات بفرست
نظر خود را در مقاله با ما به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شاید از این مقاله ها خوشت بیاد
اضطراب جدایی در کودکان

اختلال اضطراب جدایی در كودكان چیست

اضطراب جدایی در کودکان به واکنشی گفته می‌شود که در نتیجه جدایی از مادر یا پدر و یا شخص مراقبت کننده یا محیطی که به آن عادت دارند، در نوزادان و کودکان کوچک به وجود می‌آید. این اضطراب معمولاً در حدود ۶ ماهگی شروع شده و تا دو سالگی به شدت تجربه می‌شود

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

کد تخفیف از نینوپیا بگیر!

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .