آموزش باله به کودکان چه فوایدی دارد؟

آموزش باله به کودکان

این روزها باله برای کودکان خیلی سر زبون ها افتاده و هرجا که میریم و بچه ای باشه یکی از اون ها کلاس باله میره اما خیلی از ما باله را جزو ورزش نمیدونیم و از فواید آموزش باله به کودکان مطلع نیستیم این مقاله به شما کمک میکنه تا اطلاعات خودتون را در مورد باله بالا ببرید.

تو این نوشته این مطالب را مطالعه می‌کنید

اگر وقت نداری مقاله را بخونی ویسش را گوش کن

لزوم آموزش باله توسط معلم حرفه ای

باله ، که چنین قوانین دقیق و کاملی دارد ، باید توسط متخصصان آموزش داده شود. ارائه آموزش باله توسط مربیان نابلد می تواند به رشد جسمی کودکان و حتی مفاصل کودکان آسیب برساند. باله با یک دوره و مربی خوب، بر دید کودک به زندگی و جهان، شخصیت، توانایی تفکر انتزاعی، ارتباط با محیط و رشد او تأثیر مثبت می گذارد. فواید آموزش باله توسط متخصصان مشخص شده است. پیشنهاد میکنم مقاله ورزش کردن کودکان درخانه را مطالعه کنید.

آموزش باله روحیه کار تیمی را افزایش می دهد.

فواید و مزیت های ناشناخته آموزش باله

 1) از جمله مزایای آموزش باله به کودکان ، سهم آن در رشد جسمی کودک در وهله اول است. افرادی که باله را یاد می گیرند از بدن خود بهتر استفاده می کنند ، بدن آنها انعطاف پذیر ، قوی و ظریف می شود. علاوه بر این ، باله که باعث تقویت ساختار عضلانی می شود، به کودک امکان رشد سریعتر را می دهد.

2) آموزش باله همچنین به طور قابل توجهی به اصلاح اختلالات بدنی کمک می کند. تمریناتی که در طول تمرین باله انجام می شود به بهبود پایه پایین (صافی کف پا) ، تغییر شکل پا (تغییر شکل x پا و بریس) و نسبت معینی از انحنای ستون فقرات کمک می کند. باله به طور کلی به رشد کودکان کمک می کند.

3) فواید باله جلوگیری از مشکلات تغذیه ای ناسالم است که در کودکان و بزرگسالان رخ می دهد. کودکی که باله را یاد می گیرد، با پیشنهادات مربی خود، غذا خوردن را به عنوان عادت درست می کند. عادات غذایی مناسب پایه ای برای داشتن اندامی لاغر در بالرین ها  باله است.

4) از جمله مزایای آموزش باله به کودکان، رشد احساس مسئولیت کودک است. کودک قبل از درس لباس می پوشد، آماده می شود و در پایان درس کیف خود را می بندد. این به او کمک می کند مهارت های خودکفایی را کسب کند. کودکی که نظم درونی را رعایت می کند، می تواند بدون اینکه به کسی وابسته باشد در آینده زندگی کند. هر کودکی که یاد می گیرد خودکفایی داشته باشد، اعتماد به نفس خود را افزایش می دهد و با غرور برای اینکه ایستادن روی پاهایش را یاد گرفته و با اعتماد به نفس رفتار می کند.

5) از دیگر فواید دروس باله برای معاشرت کودک، مانند انواع فعالیت ها، غیرقابل بحث است. درس ها و به اشتراک گذاشتن یک لذت مشترک باعث انسجام در کلاس می شود و بسیاری از کودکانی که در مدرسه، اجتماعی به نظر می رسند به سرعت تبدیل به اعضای فعال گروه های همسالان می شوند.

اگر می خواهید فرزندتان اجتماعی باشد و بتواند بدون خجالت برخورد کند باید آنها را در کلاس های آموزشی مانند کلاس های باله و ورزشی ثبت نام کنید.

6) آموزش باله به کودکان همچنین مهارت تفکر انتزاعی را بهبود می بخشد. این توانایی فرد را در جهت یابی ، عملکرد متناسب با موسیقی ، تفکر و تمرکز افزایش می دهد. به ویژه ، کودکان با تجسم حرکت بعدی در ذهن خود، رشد ذهنی خود را تسریع می کنند. فواید باله در روندهای فكر فرد نیز دیده می شود.

7)  یک نتیجه ی فیزیکی، در کودکی که باله انجام می دهد قابل مشاهده است این است که وضعیت راه رفتن، نشستن و ایستادن یک بالرین، همیشه در هر محیطی تحسین برانگیز است.

8) از مزایای آموزش باله به کودکان می توان به صبر و فداکاری بیشتر اشاره کرد. از آنجا که باله یک دوره طولانی است، دانش آموز سال ها را در فرآیند آموزش می گذراند و هر روز بهتر از دیروز می شود. ویژگی هایی مانند بداهه پردازی ، خلاقیت و آینده نگری بهبود می یابد. او توانایی اجرای حرکات موزون مختلف را پیدا می کند.

9) اما بیش از همه، کودک شما از لذت بی پایان کار و پیشرفت در زمینه ای که دوست دارد و از آن لذت می برد، خوشحال است. لبخند شادی که به راحتی می توانید روی صورت او ببینید به دلیل علاقه ی وی خواهد بود.

10) فرهنگ عمومی بالرین ها به لطف اطلاعاتی که در مورد آهنگ ها و تاریخچه ی آن ها توضیح داده می شود بیشتر می شود.

11) یکی دیگر از فواید آموزش باله به کودکان، این است که روحیه ی شادی آوری به کودکان می دهد و این باعث می شود که کودک با ذهنیت شاد و با اشتیاق به دروس مدرسه ای خود برسند.

12) باله، نظم را به کودکان یاد می دهد به این صورت که کودک می آموزد حرکات را با نظم انجام دهد و این نیز باعث آموختن نظم می شود که در زندگی شخصی کودک نیز تاثیر می گذارد.

تصویری از آموزش باله به کودکان

چرا آموزش باله به کودکان پیش دبستانی مهم است

در موارد زیر ما توضیح می دهیم چگونه دوره های بالا شخصیت مستقل،‌ باقدرت و منظمی برای فرزندان شما ایجاد می کند. پیشنهاد میکنم مقاله فواید آموزش تکنیک‌های ورزشی به کودکان در سنین قبل از دبستان را هم بخونید.

باله نوعی رقص است که حرکات آن نیاز به ورزیده بودن بدن بالرین در حد بسیار بالایی می‌باشد. اگر دوست دارید کودکتان این آموزش را یاد بگیرد و فواید آن را تجربه کند پس همین حالا در کلاس آنلاین باله کودکیار ثبت نام کنید.

1. قدرت

باله نیاز به قدرت و چابکی دارد. در آموزش باله به کودکان بر تقویت قدرت عضلانی کودکان به روشی که هم سرگرم کننده و هم مفید است تمرکز می شود. تمرینات قدرتی همچنین به بچه ها یاد می دهد که چگونه ورزش کنند و آنها را برای یک سبک زندگی سالم تر در آینده آماده می کند.

آموزش باله علاوه بر ایجاد دوستی و معاشرت به روحیه ی کودکان نیز کمک زیادی می کند و باعث می شود کودک با اعتماد به نفس برخورد کند.

2. اعتماد به نفس

والدین کودکانی که خجالتی هستند متوجه شده اند که پس از چند جلسه کلاس باله، به نظر می رسد فرزندشان اعتماد به نفس بیشتری دارد. این به این دلیل است که وقتی کودک می بیند که می تواند بر یک مهارت جدید مسلط شود، به طور کلی احساس موفقیت می کند. با این انگیزه جدید، بچه ها تمایل دارند که برای یادگیری بیشتر ابراز اشتیاق کنند، که به ایجاد عزت نفس کمک می کند. پیشنهاد میکنم مقاله عزت نفس در کودک را هم مطالعه کنید.

شادی با کودکان رابطه های خانوادگی را صمیمی می کند.

می توانید با رفتاری مناسب از شکل گیری رفتار بد کودکان جلوگیری کنید.

3. سلامتی و رفاه

همراه با یادگیری چگونگی تقویت صحیح بدن، آموزش باله به کودکان راه های اساسی برای سالم ماندن را به کودکان آموزش می دهد. این شامل تکنیک‌ های کششی مناسب، تمرین ‌های انعطاف‌ پذیری و کشف محدودیت‌ های فیزیکی است. مهم است که بچه ها این را در سنین پایین بیاموزند تا بتوانند در آینده آسیب نبینند و عادات سالمی را ایجاد کنند.

4. یادگیری

باله نوعی هنر است. به کودکان الهام می‌دهد که خلاق باشند و یاد بگیرند که چگونه خود را از طریق حرکت بیان کنند. در دوره های آموزشی همراه با موسیقی، کودکان در معرض حس واقعی تری از رابطه بین حرکات باله و موسیقی قرار می گیرند. همچنین، باله کلاسیک یک نقطه شروع عالی برای کسانی است که می خواهند سایر اشکال حرکات موزون را نیز کشف کنند.

یكی از مهمترین عوامل تربیت كودك یا جوان بدون تردید توانایی ابراز وجود است. سهم آموزش باله در رشد انسانی قابل بحث نیست.

5. احترام گذاشتن

هر بالرین باید به استادان باله خود احترام بگذارد. این کار نیاز به نظم و تمرکز برای کودکان در هر سنی دارد. البته به تک تک بالرین ها نیز احترام گذاشته خواهد شد.

6. کار تیمی

باله به معنای یک “ورزش تیمی” است. کودکان برای تسلط بر روال و ایجاد وحدت باید با دیگران همکاری کنند. کار با دیگران مهارت های اجتماعی کودکان را نیز بهبود می بخشد.

کلام آخر و جمع بندی

آموزش باله به کودکان باعث تقویت قدرت، نظم و انضباط می شود و همچنین مزایای آموزشی زیادی را ارائه می دهد. در کلاس های  باله، بچه های شما همه این موارد را بهتر از دیگران یاد خواهند گرفت. به علاوه، آنها در حین انجام این کار فوق العاده زیبا به نظر می رسند. اگر به دنبال کشف علاقه فرزندتان هستید، چرا او را در کلاس باله ثبت نام نمی کنید؟ در دوره های آموزشی باله مزایای غیرمنتظره بسیاری فراتر از جنبه تکنیکی آن وجود دارد.

سوال متداول فواید آموزش باله

آنها با یادگیری موقعیت های جدید، حس نظم و انضباط را به دست می آورند. آنها هماهنگی، تعادل و نحوه کنترل بدن خود را در حرکت یاد می گیرند. آنها فعال هستند و روزانه ورزش می کنند. آنها در اجرای قبل از گروه راحت می شوند.

هماهنگی فیزیکی، ظرافت و وضعیت بدنی. همه ما می دانیم که بچه ها باید حرکت کنند و انرژی زیادی بسوزانند. …

قدرت ذهنی و تمرکز. با تمام آن خواسته های فیزیکی باله، تصور کنید که مغز شما چقدر کار می کند! …

مهارت های اجتماعی را ایجاد می کند. …

افسردگی و اضطراب را کاهش می دهد. رقص مانند ورزش های هوازی باعث تسکین استرس و تنش می شود. ورزش بدنی دوپامین و اندورفین، دو انتقال دهنده عصبی مسئول احساس لذت و شادی را افزایش می دهد.

تیم تولید محتوای نینوپیا

این مقاله به کوشش تیم تولید محتوای نینوپیا تولید شده است. نینوپیا پلتفرم توسعه فردی کودکان

5/5 - (2 امتیاز)
اگر این مقاله را دوست داشتی برای دوستات بفرست
نظر خود را در مقاله با ما به اشتراک بگذارید

4 دیدگاه در “آموزش باله به کودکان چه فوایدی دارد؟

  1. رایان ذاکری گفت:

    آموزش باله به کودکان پسر را هم دارید؟ و باله فقط برای دختر ها مناسب هست؟

    1. مشاوره نینوپیا گفت:

      سلام رایان عزیز
      بله دوره باله هم برای پسرها هم برای دخترها مناسب هست.

  2. سارینا مامان گفت:

    از چند سال به بالا میشه رفت کلاس باله؟

    1. مشاوره نینوپیا گفت:

      سلام
      معمولا سن مناسب برای شروع باله از 3 سالگی به بعد هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شاید از این مقاله ها خوشت بیاد
اضطراب جدایی در کودکان

اختلال اضطراب جدایی در كودكان چیست

اضطراب جدایی در کودکان به واکنشی گفته می‌شود که در نتیجه جدایی از مادر یا پدر و یا شخص مراقبت کننده یا محیطی که به آن عادت دارند، در نوزادان و کودکان کوچک به وجود می‌آید. این اضطراب معمولاً در حدود ۶ ماهگی شروع شده و تا دو سالگی به شدت تجربه می‌شود

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

کد تخفیف از نینوپیا بگیر!

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .