چند تمرین رقص کودکانه با مادر

رقص کودکانه

امروزه رقصیدن در تمام جهان به عنوان فعالیتی هنری و حتی اجتماعی به حساب میاد و همون طور که میدونید دارای انواع مختلف و مجموعه ای از حرکات است.

در واقع علاوه بر اینکه رقصیدن در فرهنگ به عنوان مجموعه ای از حرکات ارزشمند و هدفدار به شمار میره، می توان گفت که به عنوان رشته ای از هنرهای نمایشی و هفت گانه هم به حساب میاد که دارای معنای سمبولیک و زیباشناسی است که هم افراد در حال رقصیدن و هم افراد در حال تماشا کردن رو به وجد میاره.

بنابراین رقصیدن میتونه برای همه ی افراد با رده های سنی مختلف مفید باشه و به همین دلیل در این مقاله نینوپیا قصد دارد علاوه بر اینکه چند تمرین رقص باحال برای مادران و کودکان رو به شما معرفی کند، به طور کلی شما رو با آموزش رقص کودکانه هم آشنا کند.

تو این نوشته این مطالب را مطالعه می‌کنید

آموزش رقص کودکانه در خانه

قبل از اینکه شما رو با نمونه ای از حرکات و آموزش رقص کودکانه در خانه آشنا کنیم در ابتدا بهتره که با فواید و اثرات مثبت رقصیدن بر روی کودک آشنا بشید که در ادامه به مهم ترین فواید آن اشاره می کنیم.

افزایش سلامت جسمی : در واقع شما با آموزش رقص کودکانه باعث میشید که فعالیت بدنی کودکتون زیاد بشه و این امر به نوبه خود موجب بیشتر شدن سلامت فیزیکی و جسمی کودک میشه و به عبارتی رقصیدن به طور منظم و مرتب انعطاف، قدرت، دامنه حرکت و سیستم ایمنی و استقامت کودک رو هم بیشتر میکنه.

ارتقاء در زمینه تحصیلات : اگه که کودک شما به رقص علاقمند باشه و اونو به صورت حرفه ای ادامه بده این باعث میشه که به مرور زمان تمرین، تمرکز و انضباط داشته باشه که این سه مورد از مهم ترین اموری هستن که در همه ی بخش های زندگی به کودک کمک میکنن و حتی میشه گفت طبق تحقیقاتی رقص باعث میشه در زمینه ی تحصیلات هم ارتقا و پیشرفت کنن.

افزایش عزت نفس : همون طور که‌ میدونید آموزش رقص کودکانه و یا همان رقصیدن به طور کلی به دلیل اینکه حرکات مختلفی داره میتونه روی حالت بدن و یا به عبارت بهتر خوش فرم کردن اندام اثر بزاره و به همین دلیل هم عزت نفس و اعتماد به نفس کودکتون بیشتر میشه.

یادگیری از طریق حرکت : یادتون باشه که بچه ها از طریق آموزش رقص کودکانه و انجام حرکت های رقص خیلی چیزارو یاد میگیرن، برای مثال اگه که قصد داشته باشید به اونا یاد بدید محکم بودن در زندگی چه معنی میده و بارها اینو براش توضیح بدید باز هم ممکنه مفهوم دقیق این موضوع رو درک نکنه اما با آموزش رقص و حرکات اون به کودکتون به راحتی این امر رو میتونن درک کنن و بفهمن.

حفظ استعداد کودک : جالبه بدونید که از مهم ترین مزایای آموزش رقص کودکانه اینه که استعدادشون حفظ میشه به این معنی ‌که هر کودکی با مهارت ها و استعدادهای مختلفی به این دنیا میاد و گاهی تمامی این استعدادها نادیده گرفته میشن اما با رقصیدن هر کودکی میتونه حس واقعی خودشو نشون بده و به عبارتی یاد میگیره که هیچ مهارت و حسی رو سرکوب نکنه و برعکس استعدادهای خودشو بروز بده. پیشنهاد میکنم مقاله تست استعدادیابی را مطالعه کنید.

حالا که با مزیت های مختلف آموزش رقص کودکانه آشنا شدید وقت اینه که شما و کودک تان تناسب اندامتان را حفظ کنید و با این چند تمرین ساده الهام گرفته شده از رقص باله که در آن بازوها و پاها به کارگرفته می شوند، خوش بگذرانید.

ایستادن روی انگشتان : پاهایتان را به اندازه عرض لگن باز کنید و انگشتان را به سمت بیرون بچرخانید. بازوهایتان را بالای سرتان نگه دارید و آنها را به آرامی از آرنج خم کنید.سپس با کمر صاف، پاشنه هایتان را بالا ببرید.این حالت را برای ۱۰ ثانیه حفظ کنید.این حرکت را ۸ بار انجام دهید.

تکان دادن پا : همان طور که  در شکل نشان داده شده، بایستید. با کمر صاف، پای خود را به سمت جلو و بعد عقب تاب دهید. آن را تا حدی که می توانید بالا ببرید و به طور کامل باز کنید.

 خم کردن زانوها : همان طور که در تصویر نشان داده شده بایستید، پاها به اندازه عرض لگن باز و انگشت ها رو به بیرون.با کمر صاف، زانوهایتان را خم کنید و خود را تا حد ممکن پایین بیاورید. این حالت را به مدت ۴ ثانیه نگه دارید و سپس زانوهایتان را صاف کنید.این کار را ۸ بار تکرار کنید.

رقص مادر با فرزند

آموزش رقص کودکانه ایرانی

میشه گفت که آموزش رقص کودکانه آن هم نوع ایرانی از بهترین گزینه هایی هست ‌که میتونه باعث تقویت مهارت های مختلف کودکتون بشه و علاوه بر اینکه رقصیدن کودک رو شاد نگه میداره و روحیه اون رو تقویت میکنه از طرفی دیگه فعالیت کم خطریه که میتونه همه اندام های بدن رو هماهنگ و درگیر کنه.

به همین دلیل تصمیم داریم در ابتدا شما رو با رقص ایرانی که دارای انواع مختلفی هست، آشنا کنیم. در واقع رقص های ایرانی که انواع مختلفی داره رو میشه توی دو دسته ی زیر قرار داد :

رقص آیینی : این نوع رقص از انواع رقص های ایرانیه که به صورت گروهی انجام میشه و دارای حرکت های موزون و در چهارچوب یه سنت و یا یک نوع آیین هست‌. در مورد تاریخچه ی این رقص هم باید بگیم که با دقت به تصاویری که روی دیوارهای غارها، صخره ها و یا سفال های باستانی وجود دارن میشه گفت رقص آیینی از رقص های تاریخی در سر تا سر فلات ایران است و به عبارتی قدمت بسیار زیادی داره.

رقص سنتی : یکی دیگه از انواع رقص های ایرانی که میتونیم بگیم ترکیبی از دو نوع رقص فولکور و رقص درباری قاجاریه و به رقص سنتی معروف هست. البته اینو هم باید ذکر کنیم که بعضی از کارشناسان این رقص رو هنوز به عنوان رقص سنتی و یا ملی نمیشناسن.

حالا که تا حدودی با رقص ایرانی آشنا شدید و همون طور که تا اینجای مقاله هم بهش اشاره کردیم رقصیدن یه فعالیت هنریه که شما میتونید از دوران کودکی به فرزند خودتون یاد بدید و باعث بشید مهارت های مختلف کودکتون هم رشد کنه. اما برای اینکه بتونید به خوبی از پس آموزش رقص کودکانه ایرانی به فرزند خودتون بربیایید در ادامه چند نکته ی مهم رو در خصوص آموزش رقص کودکانه برای شما معرفی میکنیم که حتما باید مورد نظر بگیرید.

دقت کنید که یه کودک موسیقی شاد رو خیلی دوست داره و بهتره که برای یاد دادن رقص ایرانی به کودکتون از موسیقی هایی کمک بگیرید که علاوه بر اینکه شاد باشن جنبه ی سنتی هم داشته باشن و به عبارتی مختص رقص های ایرانی باشن و با پخش این نوع موسیقی کودکتون رو تشویق به رقصیدن کنید. مقاله تقویت هوش موسیقایی را هم مطالعه کنید.

نکته ی دیگه اینه که میتونید شما هم توی رقصیدن با کودکتون همراه بشید.

سعی کنید انواع موسیقی ها رو چه آن هایی که ریتم تند دارن و چه موسیقی با ریتم کند رو موقع رقصیدن برای کودکتون امتحان کنید و اونو تشویق کنید تا با انواع این ریتم خودشو هماهنگ کنه‌‌. این‌کار باعث میشه که همزمان با رقصیدن و لذت بردن کودکتون بتونه با انواع سبک های موسیقی هم آشنا بشه.

نکته ی دیگه که میتونه تاثیر خیلی زیادی روی کودکتون بزاره اینه که ویدیوهایی از رقص های شناخته شده ی ایرانی رو بهش نشون بدید تا با دیدن ویدیوها علاوه بر شناختن سبک های مختلف، رقص ها رو هم بهتر یاد بگیره.

تمامی مواردی که در قسمت های قبلی ذکر کردیم مربوط به آموزش رقص ایرانی به کودک در خانه هستن اما اگر که این امکان رو دارید میتونید برای یادگیری رقص اون رو توی کلاسای خصوصی ثبت نام کنید، چرا که تحت نظر یه مربی عملکرد بهتری خواهد داشت و هم اینکه یاد میگیره فعالیت های گروهی رو هم انجام بده.

رقص مادر با فرزند

در نهایت این مقاله ی آموزش رقص کودکانه به شما توصیه میکنیم که برای اینکه استعداد کودکتون توی رقص شکوفا بشه و پیشرفت کنه بهتره که موسیقی مورد علاقه اش رو اجرا کنید و تشویقش کنید که سبک رقص خاص خودش رو ایجاد کنه و همچنین تمامی این نکاتی که توی این مقاله در مورد رقص و چگونگی آموزش دادن اون به بچه ها رو مورد نظر بگیرید و حتما انجام بدید. امیدوارم که این مقاله برای شما کمک کننده باشه.

سوالات متداول درباره تمرین رقص کودکانه

  • همون طور که توی این مقاله هم بهش اشاره کردیم شما میتونید در هر سنی و با کمک این حرکاتی که ما در قسمت رقص باله ذکر کردیم به کودکتون این رقص رو کم کم یاد بدید اما به طور کلی یاد دادن رقص باله به صورت حرفه ای بهتره که توی سن چهار یا پنچ سالگی انجام بشه چرا که توی این سن کودکتون انعطاف پذیری زیادی داره و همین باعث میشه یادگیری برای کودک ساده تر بشه.

اولین موسیقی هایی که استفاده می کنید بهتره که شاد باشه و برای این کار می تونید از آهنگای کودکتون که توی کارتون ها هستن، استفاده کنید. البته موسیقی رقص های محلی روسی هم بسیار جالب و کاربردی هستن.

5/5 - (2 امتیاز)
اگر این مقاله را دوست داشتی برای دوستات بفرست
نظر خود را در مقاله با ما به اشتراک بگذارید

1 دیدگاه در “چند تمرین رقص کودکانه با مادر

  1. یاشار گفت:

    من با دخترم آهنگ میزاریم حرکات زمبا میریم تو خونه خیلی خوبه ب ما که خوش میگذره ????

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شاید از این مقاله ها خوشت بیاد
اضطراب جدایی در کودکان

اختلال اضطراب جدایی در كودكان چیست

اضطراب جدایی در کودکان به واکنشی گفته می‌شود که در نتیجه جدایی از مادر یا پدر و یا شخص مراقبت کننده یا محیطی که به آن عادت دارند، در نوزادان و کودکان کوچک به وجود می‌آید. این اضطراب معمولاً در حدود ۶ ماهگی شروع شده و تا دو سالگی به شدت تجربه می‌شود

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

کد تخفیف از نینوپیا بگیر!

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .