قوانین بوسیدن کودک چیست؟

بوسیدن کودک

یکی از لذت بخش ترین کارهایی که بزرگسالان می توانند به واسطه آن اوج محبتشان را به کودکان برسانند، بوسیدن کودک است. معمولا با دیدن کودکان اولین کاری که به ذهن هر کسی می رسد، بوسیدن و ابراز علاقه است. اما آیا از قوانین بوسیدن نوزاد خود آگاه هستید؟ آیا می دانید این کار برای کودک فایده دارد یا ضرر؟ آیا کودکان شما نسبت به بوسیدن، مقاومت می کنند و یا تمایل نشان می دهند؟ برای یافتن پاسخ این سوالات و کلی سوال دیگر بهتر است تا در ادامه ما را همراهی کنید. پیشنهاد میکنم مقاله والدین آگاه و ناآگاه را مطالعه کنید.

تو این نوشته این مطالب را مطالعه می‌کنید

آیا بوسیدن کودک قوانین خاص خودش را دارد

قبل از هر چیزی باید به این نکته اشاره کنیم که بوسیدن کودک باید طبق میل و خواسته کودک باشد. اگر کودکی تمایل ندارد که بوسیده شود، بهتر است از این کار صرف نظر کنید زیرا بوسیدن اجباری می تواند در اعتماد به نفس کودک تاثیرات بسیار منفی بگذارد.

معمولا تمام کودکان نسبت به بوسیدن توسط پدر و مادرشان مقاومت نمی کنند و حتی نسبت به آن رغبت نشان می دهند، اما تصور کنید وارد یک جمع شده اید و در آن افراد زیادی حضور دارند. در این میان ممکن است بعضی از این افراد جزو اقوام و آشنایان شما باشند و بعضی دیگر به دلیل نسبت دوری که با شما دارند، برای کودکتان غریبه به حساب بیایند.

حال تصور کنید کودک شما در زیباترین حالت ممکن دوست دارد تا از حضور در مهمانی لذت ببرد، بدون لمس شدن و بوسیده شدن! اگر قرار باشد تک به تک افراد حاضر در مهمانی کودک شما را ببوسند، این کار می تواند به شدت کودکتان را آزار دهد. بوسیدن کودک قوانین خاص خودش را دارد. اگر کودکی تمایل ندارد تا بوسیده شود، نباید اجازه دهید که هیچ کس او را ببوسد.

متاسفانه بسیاری از والدین به دلیل رودربایستی هایی که با آشنایان خود دارند، کودک را مجبور می کنند تا بوسیده شود. این را بدانید که کودک شما هم برای خودش حریم شخصی دارد. این حق را به او بدهید که برای خودش حد و مرزی داشته باشد. اگر کودکی تمایل ندارد تا بوسیده شود، بهتر است شما به جای رودربایستی، از آشنایان و اقوام خود بخواهید که از بوسیدن کودکتان اجتناب کنند.

بوسیدن کودک توسط والدین طبیعی است، اما در عین حال ضروری است که والدین کودک را از ابتلا به عفونت های خطرناک محافظت کنند. یکی از نکات کلیدی که باید در نظر بگیرید این است که اجازه ندهید کسی کودک شما را ببوسد، به ویژه در سه ماه اول تولد.

از دیگر قوانین بوسیدن کودک این است که هر کسی قبل از بوسیدن، باید از کودکتان اجازه بگیرد. به طور مثال خاله، عمه، عمو، دایی، مادر بزرگ و… بهتر است تا قبل از بوسیدن فرزند شما از او اجازه بگیرند. در صورتی که پاسخ مثبت دریافت کردند می توانند کودک را ببوسند.

اگر سن کودک شما بسیار کم است و نمی تواند برای خودش تصمیم بگیرد، بهتر است شما به دیگران تذکر دهید تا بدانند این کار می تواند طفل کوچک شما را آزار دهد. بنابراین با مشخص کردن حد و مرز برای دیگران می توانید از نظر و خواسته کودکتان حمایت کنید.

قوانین بوسیدن کودک را باید بدانید.

قوانین بوسیدن کودک برای پدر و مادر چیست

قوانین بوسیدن کودک برای پدر و مادر بسیار متفاوت است. شما به عنوان پدر و مادر می دانید که بوسیدن فرزندتان چه فوایدی برای او دارد؟ اگر مسئولیت را یک فاکتور جداگانه و مجزا در نظر بگیریم، این محبت پدر و مادر است که آنها را از دیگران برای کودک تفکیک می کند. همه ما میدانیم پدر بزرگ ها و مادربزرگ ها، خاله و عمه، عمو و دایی و… همگی فرزند شما را به شدت دوست دارند. شما نیز ادعا می کنید که فرزندتان را به شدت دوست دارید. پس چه چیزی باعث تفکیک محبت پدر و مادر با محبت سایر بستگان می شود؟

علاقه و محبت پدر و مادر به کودکشان بسیار عمیق است. آنها تکه ای از وجودشان را در بیرون از بدنشان می بینند که سعی می کنند همه چیز را در حد ایده آل برای آنها فراهم کنند. پدر و مادر باید محبتشان را به کودکشان نشان دهند. حتی ریزترین محبت نیز نباید از نظر کودک پنهان بماند. یکی از روش های ابراز احساسات، بوسیدن کودک است.

زمانی که پدر و مادر کودکشان را می بوسند، کودک حس عزت نفس و ارزشمند بودن را پیدا می کند. همچنین بسیاری از پرخاشگری های کودک خنثی می شود. تقریبا می توان گفت همه کودکان دوست دارند تا مورد توجه و محبت پدر و مادرشان قرار بگیرند. بنابراین شما به عنوان پدر و مادر می توانید کودک خود را هر زمان که تمایل داشتید ببوسید.

سعی کنید از بوسیدن های بسیار محکم و مکرر خودداری کنید. این موضوع می تواند کودک را به شدت آزار دهد، زیرا او هنوز طفلی بیش نیست و محکم بوسیدن می تواند برای او بسیار دردآور و آزار دهنده باشد.

به فرزندان بزرگتر خود یاد بدهید هرگز نوزاد نورسیده را نبوسند.

چرا بوسیدن کودک باید در چارچوب قاعده و قانون باشد

کودک شما از همان سال های اول تولد در حال یادگیری است. مهمترین چیزی که باید در این دوران بیاموزد، تثبیت شخصیتش است. او در این دوران می تواند اعتماد به نفس به دست بیاورد. برای این کار باید به خوبی نسبت به نیازهایش درک کامل داشته باشد. طبق قوانین بوسیدن کودک زمانی که کودک تمایلی به بوسیده شدن ندارد، شما باید از این خواسته او حمایت کنید و به دیگران بگویید که فرزند من از این کار را نمی پسندد. از طرفی هم باید کودکتان را بابت این که برای احساسات و علایقش ارزش قائل است، تشویق کنید.

baby

تست سبک فرزندپروری

اینجا را کلیک کنید

شما می توانید به کودکتان بگویید که خواسته اش را در یک جمله به دیگران بیان کند: “من بوسیدن را دوست ندارم” یکی از قوانین بوسیدن این است که کودک شما بتواند خواسته خودش را مطرح کند و در کمال ادب و به دور از پرخاشگری به دیگران بگوید.

اگر شما به عنوان پدر و مادر کودکتان را تشویق کنید تا به خواسته هایش احترام بگذارد، قطعا زمینه خوبی را برای تقویت عزت نفس کودک خود فراهم کردید. شما باید به کودک خود یادآوری کنید که جسم و روحش با ارزش است و باید برای آن قاعده و قانون داشته باشد. اگر او از بوسیدن کودک و لمس شدن خوشش نمی آید می تواند آن را بیان کند و با این کار برای روح و جسمش ارزش و احترام قائل شود.

نوزادان به ویژه در برابر HSV-1 که بیشتر به عنوان ویروس هرپس سیمپلکس شناخته می شود، آسیب پذیر هستند. این ویروس باعث ایجاد زخم در اطراف دهان و لب در بزرگسالان می شود. گاهی اوقات حتی علائم خاصی را در بزرگسالان نشان نمی دهند، اما می توانند برای نوزادان کشنده شوند

مودبانه دیگران را متقاعد کنید که کودکتان را نبوسند

از آنجایی که نوزادان دارای سیستم ایمنی نابالغ هستند و هنوز به طور کامل واکسینه نشده اند، باید تلاش کرد تا تماس آنها با باکتری ها و ویروس هایی که باعث بیماری می شوند به حداقل برسد. مواردی وجود دارد که نوزادان به شدت بیمار شده اند یا به دلیل بیماری که از طریق بوسه به آنها منتقل شده است جان خود را از دست داده اند.

این که از پدر و مادرتان بخواهید از بوسیدن کودک جلوگیری کنند، می تواند موضوع حساسی باشد، اما سلامت جفت شما اولویت شماره یک شماست. پس مودبانه بخواهید و محکم باشید. توضیح دهید که درخواست شما از آنها مبنی بر خودداری از بوسیدن نوه خود، برای همیشه باقی نمی ماند، فقط تا زمانی که آنها بزرگتر شوند و سیستم ایمنی آنها قوی تر شود.

هرکسی که با کودک شما در تماس است باید از روش های بهداشتی ایمن پیروی کند. اینها شامل شستن دست‌ها و البته نبوسیدن آن‌ها می‌شود – مخصوصاً روی لب‌ها، صورت یا دست‌هایی که اغلب به سمت دهان می‌روند.

نوزاد پوست و بدنی بسیار حساس و مستعد بیماری دارد.

با شرکت در خانه بازی جام جام،‌ تجربه‌ ای منحصر به فرد و سرگرم کننده برای فرزندان ایجاد کنید. همه روزه در ایام هفته کودک شما می تواند از امکاناتی چون اتاق موسیقی، اتاق مکانیکی، اتاق اشپزی، قفسه اسباب بازی، کلبه ی شن بازی، استخر شن جادویی، قلعه بادی و … لذت ببرد.

5 نکته برای برخورد با کسانی که قصد بوسیدن کودک شما را دارند

1. محکم باشید

شما و شوهرتان پدر و مادر هستید و در مورد تربیت فرزندتان حرف آخر را می زنید. و اگر نمی خواهید آنها کوچولوی شما را ببوسند، واقعا باید به خواسته های شما احترام بگذارند.

  1. اگر اطرافیانتان برای عدم بوسیدن کودک با شما موافق نباشد یا از دست شما ناراحت باشد اشکالی ندارد.

اختلافات اتفاق می افتد و نشان دهنده پایان جهان نیست. شما پدر و مادر آنها هستید، بنابراین احساس گناه نکنید.

  1. نسبت به پدر و مادر خود مهربان باشید و به آنها احترام بگذارید.

اگر نصیحت ناخواسته ای می کنند، با مهربانی از آنها تشکر کنید، اما به آنها بگویید که شما و شوهرتان این کار را به روش خود انجام دهید.

  1. با همسر خود به عنوان یک زوج متحد شوید.

از رابطه شوهرتان با والدینش حمایت کنید و از او نیز بخواهید که از شما حمایت کند.

  1. نفس عمیق بکشید. پیشنهاد میکنم مقاله چگونه آرامش در مادران را افزایش دهیم؟ را بخونید.

در نهایت، از غفلت بزرگترها و اطرافیانتان ناراحت و عصبی نشوید. در هنگام عصبانیت سعی کنید نفس عمیقی بکشید.

کلام آخر و جمع بندی بوسیدن نوزاد توسط دیگران

در نهایت باید به این موضوع اشاره کنیم که هیچ چیزی ارزش این را ندارد که کودک شما بخواهد عزت نفسش را برای آن زیر پا بگذارد. بهتر است تا رودربایستی با اطرافیان را کنار بگذارید و به خواسته فرزندتان نسبت به بوسیده شدن توجه نشان دهید. همچنین بوسیدن کودک ممکن است باعث بیماری او شود. حتما به عنوان والدین مواظب و نگران کودک خود باشید.

سوالات متداول درباره قوانین بوسیدن کودک

به این نکته توجه کنید که هرکسی که حالش خوب نیست، به شدت از کودک دوری کند. شما همچنین می توانید تا زمانی که کودک شما حداقل شش هفته سن داشته باشد یا سیستم ایمنی قوی تری پیدا کند، قانون منع بوسیدن را اجرا کنید.

 مودبانه از آنها بخواهید و محکم باشید. توضیح دهید که درخواست شما از آنها مبنی بر خودداری از بوسیدن نیست و برای همیشه باقی نمی ماند، فقط تا زمانی که آنها بزرگتر شوند و سیستم ایمنی آنها قوی تر شود. هرکسی که با کودک شما در تماس است باید از روش های بهداشتی ایمن پیروی کند.

بسیاری از متخصصان اطفال نسبت به بوسیدن نوزادان توسط غریبه ها به دلیل سیستم ایمنی آسیب پذیر آنها هشدار می دهند، زیرا نوزادان در معرض خطر ویژه RSV (ویروس سنسیتیال تنفسی)، واکنش های آلرژیک، تاول های تب و بیماری پا و دهان هستند.

تیم تولید محتوای نینوپیا

این مقاله به کوشش تیم تولید محتوای نینوپیا تولید شده است. نینوپیا پلتفرم توسعه فردی کودکان

5/5 - (3 امتیاز)
اگر این مقاله را دوست داشتی برای دوستات بفرست
نظر خود را در مقاله با ما به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شاید از این مقاله ها خوشت بیاد
اضطراب جدایی در کودکان

اختلال اضطراب جدایی در كودكان چیست

اضطراب جدایی در کودکان به واکنشی گفته می‌شود که در نتیجه جدایی از مادر یا پدر و یا شخص مراقبت کننده یا محیطی که به آن عادت دارند، در نوزادان و کودکان کوچک به وجود می‌آید. این اضطراب معمولاً در حدود ۶ ماهگی شروع شده و تا دو سالگی به شدت تجربه می‌شود

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

کد تخفیف از نینوپیا بگیر!

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .