چگونه آرامش در مادران را افزایش دهیم؟

کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از کنترل رفتارهای منفی کودک خود انجام دهید و آرامش در مادران را افزایش دهید. پدر و مادر بودن یکی از سرگرم کننده ترین ، در عین حال سخت ترین حرفه های جهان است. همچنین می توانیم این را هنر پدر و مادر بودن بنامیم.

مطالعات نشان می دهد که تربیت فرزندانی که والدین آنها خشم و واکنش تهاجمی نشان می دهند دشوارتر است. این به ما نشان می دهد که رفتارهای پرخاشگرانه ای که برای تربیت فرزندان خود به کار می بریم، به مراتب اثرات منفی برای کودکمان دارد.

تو این نوشته این مطالب را مطالعه می‌کنید

برای کمک به مادران در کنترل خشم نسبت به فرزندانشان چه کاری می توان انجام داد؟

هر از گاهی مشاهده می شود که والدینی که از گذشته در کنترل خشم خود مشکل دارند یا مشکلات خود در گذشته را در رفتارشان با فرزندشان منعکس می‌ کنند. نکته مهم این است که فرد باید از خشم خود آگاه شود.

به محض این که والدین متوجه عصبانی شدن خود شوند، می توانند با پرسیدن دلیل کار خود به خودشان کمک کنند. حتی اگر متوجه این موضوع نباشیم ، گاهی اوقات می توانیم چیزهایی کوچک و بی معنی که عصبانیمان می کنند را درک کنیم. درک این موارد می تواند گامی خوب برای خود کنترلی تلقی شود.

والدین باید بدانند که در مقابل فرزندان خطاکار چگونه رفتار کنند.

کودکان مسیر انگیزه های خود را دنبال می کنند ، هدف آنها آزار دادن نیست

برای ایجاد آرامش در مادران، مادران ابتدا باید از خود بپرسند از چه چیزی عصبانی هستند، سپس در نظر بگیرند که چه کاری می توانند انجام دهند تا این عصبانیت از بین برود و یا تکرار نشود. نکته مهم در اینجا تمرکز بر رفتار والدین است نه کودک. باید به کودک گفته شود که رفتار او اشتباه بوده است.

به وضوح می توانید به او بگویید چه رفتاری مورد تایید نیست اما توجه داشته باشید که این گوشزدها باید بدون نشان دادن عصبانیت باشد.

به عنوان مثال ، به جای اینکه به کودکی که خواهر و برادرش را می زند بگویید ، “پسر خیلی بدی شدی چون خواهر یا برادرت را زدی” ، می توانی بگویی “ضربه زدن به دیگران کار درستی نیست“.

اگرچه ممکن است به نظر برسد بچه ها هراز گاهی برای آزار شما کارهایی را انجام می دهند، اما در حقیقت اینطور نیست. شخص مقابل شما هنوز یک کودک و یک شخص کوچک است که سعی می کند به جای عصبانی کردن، زندگی را کشف کند، وقت خود را بگذراند و راهی را که انگیزه هایش را شکوفا کند، دنبال کند.

اگر در هنگام عصبانیت مجازات هایی برای کودک در نظر گرفته شود، نظم و ترتیب را برای کودک دشوارتر می کنند. این امر همچنین احتمال تکرار آن رفتار را در کودک افزایش می دهد. در عوض عصبانی شدن و مجازات کردن، ترغیب کودک برای عهده گرفتن مسئولیت رفتار خود مفیدتر خواهد بود.

baby

بهترین روش برای تربیت فرزند من چیست؟

این مطلب را هم مطالعه کنید

به خودتان وقت بدهید تا آرام شوید

مسلماً خود کنترلی هنگام عصبانیت همیشه آسان نخواهد بود.

راههایی برای ایجاد آرامش در مادران وجود دارد. وقتی عصبانی می شوید، می توانید نفس عمیق بکشید و سعی کنید محیطی را که در آن هستید تغییر دهید و سعی کنید از موقعیتی که باعث عصبانیت شما می شود، پس از اطمینان از امنیت کودک و خود، دوری کنید. به محض اینکه احساس کردید می توانید کمی آرام شوید و عصبانیت خود را کنترل کنید، می توانید آماده شوید تا مشکل را حل کنید.

به عنوان مثال ، وقتی می بینید که کودکتان در حال نقاشی کردن دیوار است باید عصبانیت خودتان را کنترل کنید و به کودکتان بگویید که باید به شما در تمیز کردن دیوار ها کمک کند. به این ترتیب شما می توانید با عصبانیت کنترل شده ی خود به کودک خود یاد بدهید که رفتار او اشتباه بوده است. این کار پیام درستی به کودک شما می دهد و او احساس می کند مشکل از او نیست بلکه رفتار اشتباهی داشته است.

قبل از هر واکنشی در برابر رفتار نادرست کودک به خودتان وقت دهید.

آیا باید در هر رفتار نادرست کودک دخالت کرد؟

برای ایجاد آرامش در مادران برخی از رفتارهای کودک را می توان نادیده گرفت و بر آنها تأکید نکرد، اما رفتارهایی که به خود کودک یا شخص دیگری آسیب می رساند، رفتاری نیست که قابل چشم پوشی باشد.

رفتار کودک باید دسته بندی شود. رفتارهایی که به کسی آسیب نمی رساند اما ناراحت کننده توصیف می شود، می تواند از ابتدا نادیده گرفته شود. رفتاری که به دیگران، خود یا دارایی کسی آسیب می رساند نباید بی پاسخ باشد.

وقتی رفتارها را از این طریق دسته بندی می کنید و آنها را به مداخله و عدم مداخله جدا می کنید، مشاهده خواهد شد که رفتارهایی که قبلاً شما را ناراحت کرده اند، همانند اوایل شما را آزار نمی دهند.

بسیاری از والدین احساس می کنند که فرزندانشان از کنترل خارج شده اند. اما معمولاً این احساس نسبتاً زودگذر است.

آیا می دانستید که نینوپیا براش شکوفایی استعدادهای فرزندانتان کارگاهی تحت عنوان کارگاه آینده سازان و آینده بازان طراحی کرده است. شما هم می توانید در این کارگاه شرکت کنید.

اقداماتی برای کاهش واکنش منفی کودکان

اگر احساس می‌کنید بچه‌هایتان از کنترل خارج شده‌اند، برای بازیابی قدرت خود و کسب آرامش در مادران اقداماتی را انجام دهید. حفظ اقتدار برای رفاه فرزندتان مهم است و برای سلامت عاطفی خودتان نیز مهم است.

برای برخی از والدین، بچه های خارج از کنترل به یک امر عادی تبدیل شده است. فرزندان آنها از گوش دادن امتناع می ورزند، قوانین را زیر پا می گذارند و به عواقب آن اهمیت نمی دهند.

1. قوانین و ساختار ایجاد کنید

باور کنید یا نه، بچه ها قوانین و محدودیت ها را دوست دارند. بچه‌ها وقتی اعتماد می ‌کنند که والدینشان رهبران خوبی باشند که می‌ توانند قوانینی وضع و اجرا کنند، احساس امنیت می‌کنند. اگر برای گوش دادن به حرف فرزندانتان تلاش می کنید، این استراتژی ها می توانند کمک کنند.

2. قوانین خانگی را شفاف کنید

با ایجاد یک چک لیست واضح از قوانین، هرج و مرج را کاهش دهید. روی قوانین اساسی مانند «از کلمات محبت آمیز استفاده کنید» و «قبل از قرض گرفتن اقلام بپرسید» تمرکز کنید. زمانی که قوانین خانوادگی نوشته شده و مورد بحث قرار می گیرند، می توانند به راحتی اجرا شوند.

3. ایجاد ساختار

برای افزایش آرامش در مادران و کاهش رفتارهای منفی کودک، با ایجاد ساختار و برنامه ریزی روزانه برای فرزندتان، خانواده را در یک روال عادی قرار دهید. یک زمان معین برای تکالیف خانه، کارهای خانه، شام، فعالیت های خانوادگی و بازی ایجاد کنید. سپس، سعی کنید تا حد امکان در روزهای هفته به برنامه پایبند باشید.

می توانید با رفتاری مناسب از شکل گیری رفتار بد کودکان جلوگیری کنید.

اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد کودکان خود و همچنین یادگیری نکات مهم رشد فرزندان خود هستید، حتما سه پکیج فرزندپروری از کودکی تا نوجوانی را تهیه کنید و نحوه برخورد مناسب با فرزندان خود را یاد بگیرید.

4. وظایف را تعیین کنید

چه فرزندان شما 4 ساله باشند و چه 14 ساله، مهم است که کارهای روتین متناسب با سن آنها را تعیین کنید. فرزندان خود را به حضور در میان مردم عادت دهید تا بتوانند مسئولیت پذیر بودن اعضای خانواده را تمرین کنند.

5. از زبان مثبت استفاده کنید

به جای تمرکز بر کارهایی که بچه ها نمی توانند انجام دهند، روی کارهایی تمرکز کنید که می توانند انجام دهند. بنابراین به جای این که بگویید: «تا زمانی که اتاق خود را تمیز نکنید، تلویزیون ممنوع است»، بگویید: «به محض اینکه اتاقتان تمیز شد، می توانید تلویزیون تماشا کنید». انتخاب های مثبتی را ارائه دهید که به کودک شما کمی کنترل می دهد.

6. دستورالعمل های موثر بدهید

نحوه راهنمایی شما در افزایش آرامش در مادران مهم است. محکم و روراست باشید و هر بار فقط یک دستور بدهید. از صدایی آرام استفاده کنید و مطمئن شوید که قبل از صحبت کردن، توجه فرزندتان را جلب کرده اید.

وقتی بچه ها اعتماد ندارند که والدینشان می توانند نظم را حفظ کنند، ناراحتی زیادی را تجربه می کنند. و این ناراحتی می‌تواند منجر به مشکلات رفتاری حتی بیشتر از قبل شود.

7. عواقب سوء رفتار را نشان دهید

عواقب روشنی را برای نقض قوانین تعیین کنید. مهم است که با پیامدها سازگار باشید. هنگامی که فرزندان شما بدانند که نقض هر قانون منجر به عواقب فوری خواهد شد، کمتر احتمال دارد که رفتار نادرست داشته باشند. به دقت در نظر بگیرید که کدام یک از این عواقب برای هر کودک بیشتر موثر است.

اگر با تعیین عواقب احساس کردید رفتار فرزندتان بجای اینکه بهتر شود کمی بدتر می شود، ناامید نشوید. وقتی شروع به تعیین عواقب می کنید، یک کودک خارج از کنترل به عقب رانده می شود. هنگامی که آنها ببینند که شما در مورد پیگیری عواقب جدی هستید، احتمالاً رفتار آنها بهتر خواهد شد.

8. آنها را تشویق کنید

اگر فرزند شما با پیامدها انگیزه نداشته باشد، ممکن است به انگیزه‌های بیشتری برای ادامه مسیر نیاز داشته باشد. برای ایجاد آرامش در مادران از تشویق آنها برای پیروی از قوانین استفاده کنید.

9. تشکر کردن

خوب بودن فرزندتان را تقدیر کنید. جملاتی مانند: «از اینکه ظرفت را در سینک گذاشتی سپاسگزارم» یا «ممنون که وقتی پای تلفن بودم، بی سر و صدا بازی کردی». توجه مثبت می تواند راه درازی برای ایجاد انگیزه در کودکان برای ادامه کار خوب باشد.

10. به رفتار خوب پاداش دهید

پاداش های ملموس و جوایز می تواند منجر به تغییر رفتار شود. به خاطر داشته باشید که پاداش های رایگان و کم هزینه زیادی وجود دارد که به عنوان انگیزه های خوب در نظر گرفته می شوند، یک ایده این است که به فروشگاه بروید و اقلامی را خریداری کنید که فرزندتان انتخاب کند.

11. یک سیستم اقتصاد رمزی ایجاد کنید

به فرزند خود نشان دهید که امتیازاتی مانند بازی های ویدیویی یا رفتن به پارک را باید به دست آورند. یک سیستم اقتصاد رمزی ایجاد کنید که به فرزند شما امکان می ‌دهد برای کسب امتیازات، توکن‌های خود را نقد کند.

برای مثال می توانید برای هر رفتار خوبی با کاغذ یا مقوا سکه هایی بسازید که روی آن بر اساس امتیازات نرخ و قیمت ثبت شده باشد. پس از جمع آوری امتیازات به آنها براساس قیمتشان پول پرداخت کنید.

12. از مشاوران حرفه ای کمک بگیرید

اگر استراتژی های نظم و انضباط شما جواب نمی دهد، به دنبال کمک حرفه ای باشید. با صحبت کردن با پزشک یا مشاور اطفال در مورد نگرانی های خود شروع کنید. آنها می توانند شما را به متخصصان خدمات مناسب در جامعه خود ارجاع دهند.

یک متخصص ممکن است بتواند به شما و فرزندانتان مداخلات، مهارت‌ ها و حمایت‌هایی ارائه دهد که به شما کمک می‌ کند کنترل خانه را دوباره به دست آورید. مربیان والدین و گروه های حمایت از والدین نیز می توانند منابع ارزشمندی باشند.

آرامش در مادران
با رفتاری سازنده با فرزندان خود تعامل کنید.

کلام آخر و جمع بندی

راههایی برای ایجاد آرامش در مادران که مادران باید توجه ویژه ای به آنها داشته باشند این است که وقتی متوجه عصبانیت خود می شوند، مدتی از آن وضعیت دور بمانند و حساب کنند که آیا شرایط به مداخله نیاز دارد یا خیر و بر این اساس رفتار کنند.

آنها باید بفهمد که این رفتار کودک دلیلی دارد یا نه و اگر رفتار کودک دلیلی دارد باید تلاش کند و راه حل هایی برای حل این مشکل پیدا کند. ضمن انجام این کار، نباید فراموش کرد که کودک نباید مستقیماً مورد انتقاد قرار گیرد و فقط باید به سمت رفتار درست هدایت شود.


شما در مورد افزایش آرامش در مادران و کاهش رفتارهای ناراحت کننده فرزندان چه پیشنهادی دارید؟

سوالات متداول درباره ایجاد آرامش در مادران

به محض این که والدین متوجه عصبانی شدن خود شوند، می توانند با پرسیدن دلیل کار خود به خودشان کمک کنند. حتی اگر متوجه این موضوع نباشیم

وقتی عصبانی می شوید، می توانید نفس عمیق بکشید و سعی کنید محیطی را که در آن هستید تغییر دهید و سعی کنید از موقعیتی که باعث عصبانیت شما می شود، پس از اطمینان از امنیت کودک و خود، دوری کنید.

قوانین و ساختار ایجاد کنید. باور کنید یا نه، بچه ها قوانین و محدودیت ها را دوست دارند. بچه‌ها وقتی اعتماد می ‌کنند که والدینشان رهبران خوبی باشند که می‌ توانند قوانینی وضع و اجرا کنند، احساس امنیت می‌کنند. اگر برای گوش دادن به حرف فرزندانتان تلاش می کنید، این استراتژی ها می توانند کمک کنند.

تیم تولید محتوای نینوپیا

این مقاله به کوشش تیم تولید محتوای نینوپیا تولید شده است. نینوپیا پلتفرم توسعه فردی کودکان

4.2/5 - (4 امتیاز)
اگر این مقاله را دوست داشتی برای دوستات بفرست
نظر خود را در مقاله با ما به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شاید از این مقاله ها خوشت بیاد
اضطراب جدایی در کودکان

اختلال اضطراب جدایی در كودكان چیست

اضطراب جدایی در کودکان به واکنشی گفته می‌شود که در نتیجه جدایی از مادر یا پدر و یا شخص مراقبت کننده یا محیطی که به آن عادت دارند، در نوزادان و کودکان کوچک به وجود می‌آید. این اضطراب معمولاً در حدود ۶ ماهگی شروع شده و تا دو سالگی به شدت تجربه می‌شود

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

کد تخفیف از نینوپیا بگیر!

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .