هزینه کارگاه مادر و کودک

قیمت کارگاه مادر و کودک

کارگاه  این روزها بسیار پر طرف دار شده اند و بیشتر مهدکودک‌ها، مراکز تخصصی مرتبط با پرورش کودک و کیلینیک‌های روانشناسی اقدام به برگزاری آن می‌کنند. در حقیقت این کارگاه ها روش‌های تربیتی نوین هستند که آموزش های متفاوتی را برای والدین ایجاد کرده . در این مقاله نینوپیا قصد دارد در مورد قیمت کارگاه مادر و کودک توضیحاتی بدهد.

تو این نوشته این مطالب را مطالعه می‌کنید

کارگاه مادر و کودک چیست

قبل از اینکه اطلاعات مهم و دقیقی رو در مورد هزینه کارگاه مادر و کودک برای شما بیان کنیم بهتره که با این‌ کارگاه آشنا بشید. در واقع کارگاه های مادر و کودک برای کودکان با رده ها سنی مختلف تشکیل میشه که توی برخی مرکزها خدمات متفاوتی برای بچه های دارای رده سنی ۱ تا ۶ سال ارائه میدن.

به طور کلی توی این‌ کارگاه ها مادران و کودکان رو با همدیگه توی یه محیط گرم و پر از صمیمیت جمع میکنن و به اونا آموزش هایی رو به طور غیر مستقیم برای تقویت مهارت های ارتباطی مادر و کودک ارائه میدن‌.

به عبارتی این کارگاه ها و آموزش هایی که داده میشه برای برقرار کردن یه ارتباط قوی بین مادر و فرزند خیلی تاثیر گذاره که البته از این طریق مادران میتونن نکات تربیتی بسیار زیادی رو اون هم با بهترین روش ها یاد بگیرن.

کارگاه مادر و کودک بازی‌های ریتیمک
کارگاه مادر و کودک در فضای باز

اهداف کارگاه مادر و کودک

با دقت به نوع آموزشی که توی کارگاه ها داده میشه و همچنین فضای اون، هدف کارگاه های مادر و کودک میتونه متفاوت باشه که البته هزینه کارگاه مادر و کودک با دقت به نوع هدف اون هم میتونه متفاوت باشه. اما در ادامه قصد داریم شما رو با اهداف مشترک کارگاه ها به طور کلی آشنا کنیم.

  • تقویت کردن هوش هیجانی فرزند
  • پرورش دادن خلاقیت
  • تقویت دادن رابطه مادر و فرزند
  • هدایت کودک برای کشف کردن استعداد خویش
  • آشنا شدن با نقاط ضعف و قوت

• آشنا شدن مادر با مهارت های تربیتی و کمک به دوست یابی فرزند

قیمت کارگاه مادر و کودک

هزینه کارگاه های مادر و کودک که یک یا دو ساعته می باشن به صورت تک جلسه و چند جلسه بسته به منطقه و نوع مدرس بسیار متفاوت هست.

گاها دیده شده که بعضی کارگاه ها هزینه های بسیار بالایی دارن اما از کجا باید بدانیم که این هزینه ها مناسب هستن یانه!

تیم نینوپیا در طول همکاری خود با مجموعه ها به یک لیستی از قیمت دست یافته است که این قیمت ها میتواند پارامترهای متغییر زیادی داشته باشد که ما به چند مورد آن بسنده میکنیم.همچنین میتونید به روزترین لیست کارگاه های مادر و کودک را در اینجا مشاهده کنید. 

چرا کودکم دوست ندارد کسی او را بوس کند؟

بهترین کارگاه های مادر و کودک

برای دیدن همه کارگاه ها کلیک کنید.

چگونه قیمت کارگاه مادر و کودک در آورده میشود

به علت کلانشهر بودن تهران این قیمت کارگاه مادر و کودک کاملا متفاوت و شاید متضاد هم باشند. برای مثال قیمت کارگاه مادر و کودک بف صورت تک جلسه در شمال تهران میتواند از ساعتی ۲۰۰ تومان شروع شده و تا ساعتی ۵۰۰ تومان نیز برسد اما قیمت کارگاه مادر و کودک به صورت تک جلسه در غرب تهران از ساعتی ۱۰۰ تومان شروع و تا ۴۰۰ تومان می باشد. قیمت کارگاه مادر و کودک بصورت تک جلسه در شرق تهران از ساعتی  ۹۰ تومان تا ساعتی ۴۰۰ تومان هست.

همچنین قیمت کارگاه مادر و کودک به صورت تک جلسه در جنوب تهران  میتواند در رنج ۵۰ تومان تا ۳۰۰ تومان باشد که متغییر ها و مواد مصرفی در این کارگاه ها تاثیر زیادی در قیمت کارگاه مادر و کودک می گذارد. این هزینه ها در مجموعه های خصوصی می باشد و قیمت کارگاه مادر و کودک در مکان هایی همچون سرای محله ها و مراکز وابسته به شهرداری  معمولا پایین تر است.

فاکتور های مهم در کارگاه مادر و کودک

اما یک فاکتور مهم را هرگز فراموش نکنید در این کارگاه ها مهمترین فاکتور مربی هست. باید از خود بپرسید آیا این مربی چه مدراکی داشته و پیشینه این مربی چیست ؟ و یا از خود بپرسید این کارگاه در چه موسسه ای برگزار میشود؟ بعضی از مجموعه ها که با داشتن کادر معتبر و بسیار کارامد، یک برند بسیار مناسب برای این کارگاه ها هستند که در زیر چند مجموعه برای اجرا کارگاه مادر و کودک گذاشته می شود تا بتوانیم به شما کمک ناچیزی کرده باشیم.

انواع کارگاه های مادر و کودک

کارگاه ها در موضوعات مختلف انجام میشود که بیشتر با بازی های هدفمند در جهت فعال کردن حواس پنجگانه وخلاقیت تعامل و توانایی دوست یابی در کودکان می باشد. همچنین این کارگاه ها کمک به افزایش مهارت های حرکتی ، دیداری ، گفتاری و شنیداری می کند. این کارگاه ها با عنوان های مختلفی وجود دارند. از معروف ترین این کارگاه ها ، کارگاه کثیف کاری با هدف تعامل مادر و کودک و پرهیز از رفتارهای وسواس گونه می باشد. از دیگر کارگاه ها ، کارگاه هوش هشتگانه ، کارگاه بازی و ریتمیک ، کارگاه استقلال و درنای مستقل می توان نام برد. 
همچنین کارگاه ها در فضاهای مختلف تشکیل می شود برخی کارگاه ها در فضاهای باز مانند پارک ها برگزار میشه. این کارگاه ها مانند اردوهایی هست که برای طبیعت شناسی بچه ها لازم هست.

کارگاه مادر و کودک

مزیت کارگاه مادر و کودک

اکنون که با هزینه کارگاه مادر و کودک آشنا شدید، در ادامه شما رو با مهم ترین مزیت هایی که این کارگاه ها دارن آشنا می کنیم.

رشد مهارت های حسی و حرکتی :

همون طور که میدونید یه کودک توی سن و سال کم هنوز نتونسته مهارت های خودشو کشف کنه و شاید حتی توی بعضی مهارت های ساده هم ضعف داشته باشه و ممکنه شما به این فکر کرده باشید که این مهارت نیازی به هیچ آموزش و یا کلاسی برای قوی شدن ندارن و با گذشت زمان خود به خود اصلاح خواهند شد. اما بهتره بدونید که یه کودک هر چقدر زودتر مهارت های مختلف رو یاد بگیره میتونه زندگی ساده تر و قدرت تصمیم گیری بهتری داشته باشه. اگر به مشاور کودک نیاز داری کلیک کن!

در اغلب این کارگاه ها به دلیل اینکه از بازی ها و روش های روانشناسی مناسب و خوبی برای کودکان استفاده میکنن، کودک از لحاظ حسی یا همان حواس پنچ گانه و همچنین از لحاظ حرکتی نیز رشد خواهد داشت.

 رشد مهارت های اجتماعی :

یکی از مهم ترین نتایجی که این کارگاه ها میتونن برای کودکتون رقم بزنن اینه که باعث میشن کودک از لحاظ اجتماعی رشد و ارتقای زیادی داشته باشه.

درسته که معمولا هر فردی اگه بخواد توی چیزی موفق بشه باید تجربه کنه و به عبارتی بدون تجربه کردن نمیشه موفق شد اما گاهی وقتا نیازه که اول یه سری نکات مهم رو یاد گرفت. برای وارد شدن به اجتماع هم یه کودک علاوه بر اینکه باید تجربه کنه، حتما یک سری اطلاعات و مهارتای اجتماعی رو هم باید یاد بگیره.

به همین دلیل این کارگاه ها به دلیل فضایی که دارن و همچنین با آموزش های کاربردی و البته عملی که به کودکان یاد میدن باعث میشن کودک به خوبی از لحاظ اجتماعی رشد داشته باشه.

 رشد مهارت های شخصیتی :

صرف نظر از اینکه هزینه کارگاه مادر و کودک چقدر خواهد بود اما این کارگاه ها میتونن بیشترین میزان تاثیر رو بر روی مهارت های شخصیتی کودک بزارن. در واقع کارگاه ها میتونن با روش های علمی و روانشناختی جالبی همانند آشنا کردن کودک با توانایی ها و مهارت های مختلف باعث افزایش اعتماد به نفس اونا بشن و همون طور که میدونید داشتن اعتماد به نفس به کودک کمک میکنه تا بتونه بدون داشتن هیچ شک و تردیدی به دنبال افزایش و بهبود مهارت های شخصیتی خودش باشه.

بهبود تعاملی :

در واقع توی کارگاه ها عمدتا کودکان در ارتباط با همدیگه هم خواهند بود و این یکی دیگه از مهم ترین مزیت ها و فواید کارگاه ها خواهد بود چرا که امروزه اغلب خانواده ها یک فرزند دارند و این موضوع میتونه آسیب زیادی به کودک وارد کنه.

به عبارتی دقیق تر تنهایی کودکان به خصوص در دهه های اخیر بسیار بیشتر شده و از مهم ترین عواقب این تنهایی اینه که کودک طرز تعامل درست با افراد دیگه رو یاد نمیگیره. از این رو کارگاه مادر و کودک محیطی رو فراهم کرده که تمامی کودکان بتونن با همدیگه ارتباط داشته باشن و با آموزش هایی که داده میشه بهبود تعاملی بسیار زیادی رو تجربه خواهند کرد.

 بهبود اجتماعی مادران :

شاید فکر کردید که فواید این کارگاه فقط مختص کودکانه و مادران سهمی توی اون ندارن اما نباید یادتون بره که یک مادر بیشترین میزان تاثیر رو روی تربیت و رشد فرزند خودش داره و اگه که قصد دارید کودک شما از هر لحاظی تغییر کنه و بهبود پیدا کنه باید اول خود مادر وضعیت اجتماعی خوب و سلامتی روانی کاملی داشته باشه.

این کارگاه ها با تمرکزی که بر روی مادران دارند، به طور ویژه برای آن ها تدابیری را برنامه ریزی میکنن تا از این شیوه علاوه بر رفع تمامی مشکلات مادران باعث پرورش سالم کودک نیز شوند.

امیدواریم که توی این مقاله به خوبی تونسته باشیم هم اطلاعات لازم رو در مورد هزینه کارگاه مادر و کودک و هم آشنایی بیشتر با کارگاه ها روبراتون شرح بدیم.

سوالات متداول قیمت کارگاه مادر و کودک

برای پیدا کردن بهترین کارگاه مادر و کودک لازم اول پیدا کنیم کودک من چه کارگاهی را دوست داره و کدوم کارگاه مناسبش هست برای اینکار میتونیم به مشاوره مراجعه کنید و یا یه سر به کارکاه های مادرو کودک در سایت نینوپیا بندازید.

اول از کارگاه های تک جلسه شروع کنید و ببینید کودکتون بامحیط کارگاه ارتباط برقرار میکنه و آیا کودکتون با مربی تعامل میتون انجام بده بعد از چند کارکاه تک جلسه به فکر کارگاه های ترمیک باشید.

تیم تولید محتوای نینوپیا

این مقاله به کوشش تیم تولید محتوای نینوپیا تولید شده است. نینوپیا پلتفرم توسعه فردی کودکان

5/5 - (1 امتیاز)
اگر این مقاله را دوست داشتی برای دوستات بفرست
نظر خود را در مقاله با ما به اشتراک بگذارید

2 دیدگاه در “هزینه کارگاه مادر و کودک

  1. شقایق گفت:

    غرب تهران هم کارگاه مادر و کودک هست؟

    1. نینوپیا گفت:

      سلام شقایق عزیز ،
      بله از قسمت کارگاه های مادر و کودک سایت نینوپیا میتونید مکان های مختلفی که کارگاه مادر و کودک برگزار میشه رو ازش اطلاع پیدا کنید. لینک زیر اطلاعات کامل کارگاه ها هست
      https://ninopia.com/product-category/educational/mother-and-child-workshop/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شاید از این مقاله ها خوشت بیاد
اضطراب جدایی در کودکان

اختلال اضطراب جدایی در كودكان چیست

اضطراب جدایی در کودکان به واکنشی گفته می‌شود که در نتیجه جدایی از مادر یا پدر و یا شخص مراقبت کننده یا محیطی که به آن عادت دارند، در نوزادان و کودکان کوچک به وجود می‌آید. این اضطراب معمولاً در حدود ۶ ماهگی شروع شده و تا دو سالگی به شدت تجربه می‌شود

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

کد تخفیف از نینوپیا بگیر!

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .