چند دستور آشپزی ساده برای آشپزی کردن با کودکان

آشپزی با کودکان

بسیاری از خانواده ها در ساعات مشخص صبحانه، ناهار و شام تهیه می کنند. اگر خانواده به خوبی سازمان یافته باشد و برنامه های روزمره داشته باشد، کودکان یاد می گیرند که هر روز با انجام یک کار خاص در یک زمان مشخص مسئولیت خود را انجام دهند.

مطمئناً در ابتدا فرزند شما قادر نخواهد بود به تنهایی وظایف خود را انجام دهد یا غذا تهیه کند. از طرف دیگر، به عنوان والدین می توانید عادت های خاصی را در او پیدا کنید. فرزند شما هر چه بزرگتر باشد، ارزش کار تیمی را بهتر درک می کند. بنابراین نینوپیا چند دستور آشپزی ساده برای آشپزی کردن با کودکان را برای شما در زیر قرار می دهد.

 

تو این نوشته این مطالب را مطالعه می‌کنید

آشپزی با چند دستور آشپزی ساده برای آشپزی کردن با کودکان فضای سالم خانوادگی را ایجاد می کند.

به اشتراک گذاشتن یک وعده غذایی در سفره، خانواده را دور هم جمع می کند. حتی جمله ای از قدیمی ها گفته شده است که “خانواده هایی که با هم غذا می خورند کنار هم می مانند”. این نیز عبارتی است که می تواند برای پخت و پز سازگار باشد.

اگرچه برنامه شما همیشه منطبق نیست، اما می توانید از آخر هفته یا تعطیلات برای آشپزی با فرزندان خود استفاده کنید.

استفاده از غذاهای نپخته مانند سبزیجات و میوه ها برای کودکان بسیار ایده آل است.

انجام کاری با کودکان در آشپزخانه فقط “غذا خوردن با هم” نیست. این در درجه اول یک چیز سرگرم کننده است. به این ترتیب، کودک کوچک شما همچنین می تواند وعده های غذایی را که از آنها چیزی نمی داند میل کند.

حتی کودکانی که در مورد غذا انتخاب نمی کنند ، می توانند از غذاهای معمولی دلزده شوند. ساده ترین راه برای اینکه کودک طعم چیز جدید را بچشد، این است که او غذایش را خودش بپزد.

دختران و پسران کوچک می توانند به مادران خود کمک کنند تا مواد را روی پیتزای خانگی بگذارند یا مواد درون ساندویچ را پر کنند. اما قبل از شروع کار با کودک خود، باید تمام مواد را برش داده و خرد کنید!

از ۴ سالگی، کودکان می توانند کرم خود را مخلوط کنند، محصولات نرم (که نیازی به استفاده از چاقوهای تیز نیستند) را برش داده و له کنند. با این حال، حتی اگر به نظر جالب می رسد، اجازه ندهید بچه ها هر چیزی را روی اجاق گاز خراب کنند.

به کودکان اجازه دهید منوی روز را برای خود برنامه ریزی کنند. با هم غذا را در خانه بررسی کنید، در مورد گزینه ها صحبت کنید یا دستور العمل های کودکان را پیدا کنید که بتواند رضایت هر دو طرف را تأمین کند. به کودک خود پیشنهاد دهید نامی برای این وعده غذایی جدید خانوادگی پیدا کند.

اگر کودک شما در آشپزخانه احساس خوبی دارد، او را راهنمایی کنید. وقتی کودک شما وعده غذایی را که در خارج یا خانه شخصی از آن لذت می برد ذکر کرد ، می توانید به او پیشنهاد دهید که غذا را به تنهایی یا با شما بپزد.

دستور العمل شما نیازی به پیچیده بودن ندارد. و یک نکته مهم دیگر: حتی اگر غذایی که می پزید، اسپاگتی یا نان پهن با یک سس کاملاً ساده است، به فرزند خود بگویید یک وعده غذایی غول پیکر برای هفت نفر تهیه نکند. در نهایت آنچه مهم است کیفیت کار انجام شده است.

قوانین ایمنی را نیز فراموش نکنید. بعضی اوقات حتی بزرگترین مسئولین می توانند روغن درون ظرف را بسوزانند. اگر فرزندتان عادت دارد همه کارها را به تنهایی انجام دهد، او را مجبور نکنید تا با شما اینکار را انجام دهد. کودک شما می تواند همه کارها را خودش انجام دهد، اما آنچه که به شما بستگی دارد این است که به او بگویید شما فقط در صورت نیاز به آنجا خواهید بود.

آشپزی با کودکان

نکات چند دستور آشپزی ساده برای آشپزی کردن با کودکان

توپ های سبوس جو دوسر با کاکائو یکی از چند دستور آشپزی ساده برای آشپزی کردن با کودکان است.

این یک دستورالعمل برای کسانی است که باعث می شود کسانی که بدون شکر می خورند نیز خوشحال شوند. این دستور العمل، که در آن سبوس جو دوسر، که ما از رژیم دوکان می شناسیم، نقش اصلی را دارد ، همچنین شامل خرما، فندق و کاکائو است که می توانید با هم مخلوط کرده و گلوله کنید. این یکی از ماده های غذایی است که با کودکان خود می توانید آن را تهیه کرده و مصرف نمایید.

چوب پنیر چدار ترد یکی از چند دستور آشپزی ساده برای آشپزی کردن با کودکان است.

چوبک های پنیر چدار ترد یک دستورالعمل است که می توانید با کودک خود درست کرده و با لذت از برنامه تلویزیونی خود دیدن نمایید. علاوه بر این، تهیه آن بسیار آسان است که اگر هر روز این کار را انجام دهید، به دست خواهد آمد. شما سیب زمینی را پخته و سپس به کودک خود بدهید تا آن را با گوشتکوب خرد کند و سپس پنیر چدار داخل آن ریخته و روی آن را با سبوس پر کنید و سپس بپزید. کودکان از پوره های سیب زمینی بیشتر خوششان می آید و شما می توانید سس قرمز بعد از پخ روی آن زده و میل نمایید.

شکلات میوه ای یکی از چند دستور آشپزی ساده برای آشپزی کردن با کودکان است.

برای شاد بودن همیشه لازم نیست سختترین کار را انتخاب کنید. تنها چیزی که برای این دستورالعمل زیبا که هورمون سروتونین را به بالا می رساند نیاز دارید ، شکلات تلخ، خامه و میوه هایی است که انتخاب می کنید.

شکلات را بن ماری کرده و در اختیار کودک قرار دهید تا خامه را با آن مخلوط کند، سپس میوه هایی که از قبل جدا کرده بودید را در اختیار کودکتان قرار دهید تا شکلات را در داخل میوه ها قرار دهد و بعد از خشک شدن می توانید میل کنید.

کوکی با دو ماده یکی از چند دستور آشپزی ساده برای آشپزی کردن با کودکان است.

قطعات کامل غلات را درون یک کاسه عمیق برای مخلوط کردن بریزید.

بعد از خرد كردن آن به قطعات كوچك، شكلات تلخ را كه بن ماري کردید روی دانه های ذرت ریخته و با قاشق به آرامی مخلوط کنید.

کلوچه های خرد شده شکلاتی با مقادیر کوچک را بعد از سرد شدن در دمای اتاق در یک بشقاب سرو کنید.

فواید آشپزی برای کودکان

جالبه بدونید که آشپزی با کودک فواید خیلی زیادی داره، از جمله ی این فواید می توان به این اشاره کرد که باعث میشه شما و کودکتون از اینکه کنار همدیگه هستید و با هم همکاری میکنید لذت ببرید. درگیر شدن کودک با آشپزی کردن هر چند با انجام فعالیت های بسیار ساده اما همچنین باعث میشه که کودک مهارت های مختلف حرکتی، افزایش هماهنگی دست ها و چشم ها و حتی یادگیری برخی از مفاهیم اولیه ی ریاضی و علوم رو یاد بگیرن.

در واقع آشپزی علاوه بر سرگرمی یک دانش به حساب میاد برای مثال کودک شما امور مختلفی رو میتونه یاد بگیره مثل اینکه چی میشه که کره ذوب میشه و یا اینکه چرا وقتی دستمون رو به تابه روی حرارت میزنیم سریع باید اونو برداریم.

آشپزی ساده با کودکان

بهتره که موقع آشپزی با کودکان چیزای ساده رو امتحان کنید که هم کودکتون بتونه اونا رو انجام بده و هم اینکه از انجام اونا لذت ببره، برای مثال میتونید درست کردن بستنی پرتقالی رو که معمولا همه ی بچه ها عاشق اون هستن رو امتحان کنید. این نوع بستنی هم دارای ویتامین سی هست که برای سلامت فیزیکی کودکتون خیلی مهمه و اینو میتونید به فرزندتون اطلاع بدید که یاد بگیره بیشتر به سراغ غذاهای مفید بره و از طرفی دیگه هم کودکتون با این آشپزی یاد میگیره صبور باشه چرا که باید منتظر بمونه و براش زحمت بکشه تا بتونه به دستش بیاره.

طرز تهیه ی این نوع آشپزی رو به راحتی میتونید به دست بیارید اما نکته ی مهم اینه که برای تهیه این آشپزی ساده میتونید کارای ساده ای مثل اضافه کردن مواد لازم به ترکیب پرتقال، روشن کردن مخلوط کن با کمک شما و یا اینکه ریختن مواد درون قالب رو به کودکتون بسپارید.

آموزش آشپزی با کودکان

دقت کنید که آشپزی با کودکان به این معنی نیست که هر کاری رو به کودک بدید بلکه آموزش آشپزی رو باید کم کم به کودک یاد بدید مثلا بهتره که از کارای خیلی ریز و بی خطر شروع کنید مثل شستن میوه و یا سبزیجات و سپس اونا رو وارد کارای سخت تر اما بی خطر و ایمن کنید.

آشپزی با کودکان

هدف از آشپزی

در واقع از اصلی ترین اهداف آشپزی با کودکان اینه که مهارت های مختلفی مثل خلاقیت، انجام کار گروهی، خودباوری رو یاد بگیرن. مثلا میتونید بحث های علمی رو مثل حالت های مختلف مواد ( گاز، جامد، مایع ) و یا سردی و گرمی رو از این طریق و بدون اینکه حوصله اشون سر بره بهشون یاد بدید. پیشنهاد می کنم مقاله تغذیه کودک را مطالعه کنید.

سوالات متداول

ازاونجایی که کودک با کمک دانش آشپزی مهارت های مختلفی رو یاد میگیره بنابراین باعث میشه مسئولیت پذیری اون هم بیشتر بشه و برای مثال دیگه میتونه توی بعضی کارا مثل اندازه گرفتن مواد به خودش تکیه کنه و همین امر باعث میشه عزت نفسش هم بیشتر بشه.

شما میتونید کودکتون رو توی هر سنی وارد کارهای آشپزی کنید اما نکته ی مهم اینه که سعی کنید محیط اطراف کودکتون رو امن نگه دارید و همچنین با کارها و آشپزی های ساده و متناسب با سن اونا شروع کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
اگر این مقاله را دوست داشتی برای دوستات بفرست
نظر خود را در مقاله با ما به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شاید از این مقاله ها خوشت بیاد
اضطراب جدایی در کودکان

اختلال اضطراب جدایی در كودكان چیست

اضطراب جدایی در کودکان به واکنشی گفته می‌شود که در نتیجه جدایی از مادر یا پدر و یا شخص مراقبت کننده یا محیطی که به آن عادت دارند، در نوزادان و کودکان کوچک به وجود می‌آید. این اضطراب معمولاً در حدود ۶ ماهگی شروع شده و تا دو سالگی به شدت تجربه می‌شود

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

کد تخفیف از نینوپیا بگیر!

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .